Magnus

Metabo PE 12-175 - "AHA-opplevelse"

22 innlegg i emnet

Hadde mildt sagt en aha-opplevelse med min nye Metabo PE 12-175 i dag. Fra før er jeg vant til en rimelig maskin fra Dura-Pro (produseres også under 9000 andre brands).

I tillegg sørget jeg på forhånd å få levert en 18-delers pakke fra Autobahn-Bilpleie i går, bestående av bl.a. 3M og Flexipads bakplater samt noen LC pads.

Da jeg i morgentimene satte denne komboen på lakk for første gang, var det to tanker i hodet mitt; 1) AMAGAD, for en deilig følelse. 2) Hvorfor i granskauen kjøpte jeg ikke en slik kombo før det andre rælet?

Maskinen (og liknende) er jo en gudsgitt gave til bilpleieentusiasten! Metaboen er jo lett som en plett å føre, kanskje fordi jeg har slitt for å føre Dura-Pro'en. Det er umulig å forklare forskjellen, men hvis man sammenlikner innhogging av runer kontra å skrive på en PC, tror jeg vi nærmer oss.

Fikk også tak i en snedig oppbevaringskoffert:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til Metabo-familien. Min heter Poline, og er snill som dagen er lang (midt-sommers).

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, herlig å gi poleringsmaskinen navn :) Og så "Poline" av alle ting B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også tilbrakt noen hudre timer med min metabo, å det er en fantastisk maskin. Nå er den "degradert" til å kjøre spotpad, og være reservemaskin, mens Festool har overtatt den tyngre jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

<3 Metabo <3

Jeg er veeeeldig glad i min metabo. Den beste maskinen jeg har testet iallefall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Metabo er en knall maskin :) har den selv og er veldig fornøyd. Blir ikke spesielt varm, er sterk og ikke alt for mye støy. Av maskinene jeg har testet er det bare Festool sin som jeg synes er bedre. Og har prøvd de fleste maskinene som er mest snakk om her på forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, "Poline" :)

Får kalle min "Polinda"?

Fikk en god pris på den, så Festool ville kostet langt over det dobbelte..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, mye skryt, men ville jo gjerne forvente det av en maskin til 4000 kr. :) Hvordan er forskjellen på denne og f.eks en Skil 9950MA til rundt en tredjedel av prise? Vet at jeg kommer så langt å kjøpe meg noe sånt blir det ikke av de billigste biltemamodellene, men 4000 er jo mye penger da...

Endret av bjovas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tak i min, ny til 2000kr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 laken er nok bare villedende pris på Metabo'en :)

Tro meg; det er overraskende MYE å hente på å ringe rundt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

byggeriet selger metaboen sin til rett over 2000 villedende med no tilbehør. er kampanje på den om dagen. anbefaler byggeriet i krokstadelva. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, 2000 er jo veldig nær en akseptabel pris da.

Er det med nybegynnervennlig med en slik, eller er det andre maskiner man heller bør se på da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det med nybegynnervennlig med en slik, eller er det andre maskiner man heller bør se på da?

Det er en meget bra maskin, så det er bare å gå for noe skikkelig med en gang, ellers så blir det til at du kjøper en billig maskin, for så å finne ut at du ville hatt noe bedre. Spar penger, å gå for metaboen. Får du den for ca 2000.- så er det bare å kline til, mener veil pris på denne er ca 4500.-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg vil si denne er nybegynnervennlig. Kjøp med en myk bakplate (f.eks. 3M Perfect-IT) så er du i gang!

2399,- koster den. villedende 2990,-.

er du en smart kjøper kan det jo hende du klarer å prute noen hundringser til.

http://www.metabo.no/fileadmin/metabo/_countries/no/pdf/Aktionen/201101_Metabo_N.pdf

side 22 for de late

For de late: alle prisene i den blekka er eks. mva. (inkl. mva. i parentes).

Dog; det er mulig å finne forhandlere som er "utro" mot listeprisene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen jeg er sløv ass. trodde prisene var inkl mva. og parantes var før-pris. *klasker meg i panna her*

Endret av modumstallion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om butikk i Trondheimsområdet som selger denne til grei pris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis er denne i forhold til Makita sin då?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om butikk i Trondheimsområdet som selger denne til grei pris?

Om du kjenner noen som jobber i et firma som har avtale med Tess, er du kommet et stykke på vei. Bruker å ha "greie" priser. Er kampanje på den nå til 3000,- (2399,- + %)

http://www.metabo.no/fileadmin/metabo/_countries/no/pdf/Aktionen/201101_Metabo_N.pdf

Endret av geikro
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TESS selger til private. Eller tenkte du mer på at en med avtale fikser bedre priser hos TESS?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive