redline

Fjerne svarte prikker i gelcoat?

Hentet meg båt i går og begynte straks med pussen i dag tidlig :D

En ting som irriterer meg er en million millard små svarte prikker i gelcoaten, har prøvd gelcoat rens (spray), Meguiars one step compound og Mothers mitt med Megs såpe. Ingen ting hjelper. Noen tips ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke plastpest du har fått da? da må d isåfall gram med sandblåsern ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er all plasten over fenderlista det er snakk om, inni båten og rundt om. Hva med plastmøbelrens? funker vel mot jordslag og diverse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eller annen gelcoat cleener pleier å fungere. International sin er grei, men det fungerer veldig bra med oksalsyre som du blander ut. Det er oksalsyra i de sterkeste båt såpene som fjerner prikkene. Oksalsyre fikk man på apoteket før i tia. Det tar rust og noe av missfarginga på plaster om du har det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eller annen gelcoat cleener pleier å fungere. International sin er grei, men det fungerer veldig bra med oksalsyre som du blander ut. Det er oksalsyra i de sterkeste båt såpene som fjerner prikkene. Oksalsyre fikk man på apoteket før i tia. Det tar rust og noe av missfarginga på plaster om du har det.

Gelcoat cleaner var null verdt i dette tilfellet, prøvd med skurematter ment for vannsliping av lakk. Dette tok litt og fikk tilbake den hvite fargen men prikkene er der ennå. Hvor får jeg kjøpt oksalsyre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor man får kjøpt det, har fikset det gjennom jobben. Men kan tenke meg Felleskjøpet eller lignende har det. Det kommer ofte i pulverform dom du kan blande ut med vann, fra 10% løsning og sterkere til det tar nokk. La det henge på en stund så det får virke litt. Som sagt så har jeg kjøpt det på Apoteket, men det var 10 år siden sist.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med shipshape jordslag fjerner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke et bilde av prikkene vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med shipshape jordslag fjerner?

Har prøvd noe som heter Super Shape til båt, regner med at det er noe av det samme. Står at det skal fjerne jordslag.

Du har ikke et bilde av prikkene vel?

Skal prøve å få tatt noen. Enkelte mener at jeg er pirkete som gidder å bry meg om det siden de ikke synes annet enn på nært hold, men er det skitt

eller møkk så må det kunne fjernes på en eller annen måte :P

Har fått tips om 13% saltsyre av en bytbygger, dreper alt organisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he bedre sent enn aldri... forsøker med hjelp. tipper de svarte prikkene er bunnstoff etter påføring med rulle. Tynner fjerner, men vær forsiktig.

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsvis er bunnstoff enkelt å fjerne, han har prøvd å slipe det vekk med matteklut, jeg tror dette må være noe annet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive