Gå til innhold

Simens produkter


Simen

Recommended Posts

Har brukt alle utenom Makita'en. Venter på bakplata til den som er på vei, får de iløpet av uka. Har allerde funnet meg et testpanser som jeg skal gå løs på, sånn at jeg får trent litt med roterende. Blir morro å teste den. :) Åssen det?

Ja, riktig, jeg må kjøpe meg ny lakkdybdemåler... *fyre avgårde en bestilling*

Hehe det må du vettu, kjekt å ha! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

makita er veldig sterk og stødig maskin ;)

testet de Glass microfiber klutene på pianolakk? jeg fikk med slike til tv'n min, og på foten til tv'n er det pianolakk, de har ihvertfall ikke skapt noen striper der, men prøvde med vanlig MF og da fikk jeg striper. bare en tanke som slo meg :P

Endret av Tonytic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tony: Skal bruke de neste gang jeg skal vaske sokkelen til PC-skjermen og tastaturet her, de har sånn slags silkemyk pianolakk som får riper/swirls av null og niks.

Var på jobb igår kveld, og når jeg kom hjem lå det en pakke på senga mi. Swissvax sto det på den, og da er det juleaften-stemning her i huset. :thumbup:

E99461B1-orig.jpg

La oss åpne og dra frem godsakene...

5DB62990-orig.jpg

183A88D5-orig.jpg

EA497A39-orig.jpg

Inneholdt altså:

  • Quick Finish
  • Pneu Glossy
  • Pneu-kosten
  • Paint Rubber (blå clay oppi)
  • Protection Matt
  • Pre-cleaner Opaque
  • Opaque voks
  • Mixing Bottle
  • Swissvax Wheel
  • Swissvax Detail
  • Car Bath 250 ml.
  • XL Drying Towel
  • Ultra Plush MF
  • Voks påføringspute

Dette ble min julegave til meg selv i år, men Quick Finish'en + de to mikrofiberklutene skal være en julegave til min kommende svigerbror (han som eide den BMW'en i signaturen min), for han begynte å bli opptatt av bilpleie etter jeg tok bilen hans. Han kjøpte seg en 19L. Wolfgang-bøtte, Surfex HD, Prickbort og DoDo Juice såpe (BTBM). Han får også ett Miracle Dryer til jul, og zymol-svamp fikk han av meg tidligere. Han har lært seg å vaske skånsomt hvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pakke igjen idag. Denne gangen fra Elite Car Care...

A811ECEF-orig.jpg

Våtslipersett 1500, 2000, 2500, 3000 + kloss, Meguiar's UQD, ONR...

Mye for penga her. Betalte vel bare 800 eller noe, inkludert frakt og toll. :fun:

9F710959-orig.jpg

Red Mist QD, Born To Be Mild, Tyromania... Siden DoDo Juice også er et merke som har fått mye skryt, må man jo prøve litt fra dem. BTBM har jeg vaska med før, og det var jo en grei såpe. Det viktigste er egentlig at den er mild mot LSP, noe den skal være (derav navnet..)

Gleder meg også til å prøve den annerkjente Ultimate Quick Detailer etter vask iløpet av vinteren. Også skal det bli spennende å se om jeg merker noen forskjell på ONR og DP Rinseless, noe jeg tviler litt på. Synes forløpig DP Rinseless lukter litt bedre da, men det har jo ingenting å si. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Joda, lukten har AAALT å si. :ph34r:

Begynner å bli en stor samling det her simen, er ikke mer enn et halvt år siden du sa du var student med dårlig råd ;)

Med tanke på det synes jeg du har brukt mye penger på bilpleie! :thumbs: Har du regnet på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Med tanke på det synes jeg du har brukt mye penger på bilpleie! :thumbs: Har du regnet på det?

The first rule of Detailers Club is: You don't talk about Detailers Club.

The second tule of Detailers Club is: You don't talk about Detailers Club.

The third rule of Detailers Club is: You don't calculate how much you've spent on car care products.

The fourth rule of Detailers Club is: If this is your first visit to Detailers Club, you have to detail.

  • DCN Poeng 4

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The first rule of Detailers Club is: You don't talk about Detailers Club.

The second tule of Detailers Club is: You don't talk about Detailers Club.

The third rule of Detailers Club is: You don't calculate how much you've spent on car care products.

The fourth rule of Detailers Club is: If this is your first visit to Detailers Club, you have to detail.

Hihi, veldig bra :) Cred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, lukten har AAALT å si. :ph34r:

Begynner å bli en stor samling det her simen, er ikke mer enn et halvt år siden du sa du var student med dårlig råd ;)

Med tanke på det synes jeg du har brukt mye penger på bilpleie! :thumbs: Har du regnet på det?

Jaja, seff, er lukta som definerer hvor bra produktet er...... :rofl1:

Ja det begynner å bli mye saker, og har stadig hatt behov for større plass. Skal få samla sammen alt skikkelig, og omorganisere litt. Kommer tilbake med bilder av hele samlingen + en liste over alle produktene. Av såper har jeg nå 5 forskjellige jeg kan bytte på å bruke iløpet av vinteren: CG Citrus Wash & Gloss, CG Glossworkz, SV Car Bath, 3M Car Wash Soap og DoDo Juice: Born To Be Mild - kjekt å ha litt å variere med til vaskinga i vinter og til våren. :thumbup:

Har også ett par spennende QD'er å teste etter vask en gang, Meguiar's UQD og DoDo Juice: Red Mist - sistnevnte lukter voldsomt sterkt/intens, skal det være slik?? Uansett, når Collinite 476's begynner å avta på bilen, kommer jeg til å teste disse opp mot 3M Quick Wax - kanskje det kommer en sammenligningstest også? Hvem vet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda, men jeg har ikke sååå dårlig råd akkurat nå - jobba mye ekstra og bor for øyeblikket gratis faktisk. :thumbs:

Og ja, mye fint som har ramla ned i det siste hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Skaten. :) Må si det klør voldsomt i fingra etter å prøve Makita'en nå, har testbil stående her ute. Trodde jeg endelig fikk 3M-bakplata jeg trenger for å starte idag, men ble møtt med en skuffelse da jeg åpna pakka. :( Regner med at skoTner ordner opp da, men kjipt å måtte vente til over jul siden jeg skal på juleferie til østlandet til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Takk for det Skaten. :) Må si det klør voldsomt i fingra etter å prøve Makita'en nå, har testbil stående her ute. Trodde jeg endelig fikk 3M-bakplata jeg trenger for å starte idag, men ble møtt med en skuffelse da jeg åpna pakka. :( Regner med at skoTner ordner opp da, men kjipt å måtte vente til over jul siden jeg skal på juleferie til østlandet til uka.

Ta med deg produktene og kvitteringen og stikk innom dem? :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...