AleksanderNH

Herdetid på "Meguiars Deep Crystal Carnauba wax"

21 innlegg i emnet

Hallo :)

Tenkte å ta en skikkelig bilpleie kveld i dag, har handlet inn følgende:

NXT generation car wash

Deep crystal paintcleaner, polish og Carnauba wax.

Quick clay

Alt fra Meguiars.

MEN, fant pluteslig ut etter å ha lest litt at Carnauba wax'n skal stå å herde en stund før den fjernes..

Stemmer dette? Isåfall hvor lenge?

Sto nemlig ikke på flasken hvor lenge..

På forhånd takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste vokser skal TØRKE før den fjernes. Hvor lang tid dette tar varierer etter temperatur, luftfuktighet osv. Dra en finger over voksen for å sjekke om den er tørr eller om den fortsatt "smøres". Det tar typisk rundt 10 min. Herdingen fortsetter i timene etter at du har buffet av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at den er buffet av kan den gjerne stå (helst innendørs) i 12 timer + for å herde...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Step 3 voksen legges på tyyynt på lakken.

Vent til den har tørka og ta den av. (er ingen krise om du tar ein matpause osv og venter litt lenger)

Når den er tatt av, starter herdetiden.

For ein voks, er herdetiden ca 4 timer.

Blir den utsatt for vann, fukt osv i herdetiden, kan det forkorta levetiden på voksen.

Ved vask av bilen ved ein seinare anledning, kan du legge på eit lag til med voks. (der du ikkje bruker step 1 og step 2)

Du kjenner til korleis du skal bruke step 1 og step 2? (lakkrens og polish)

Begge skal jobbes med på eit lite område og tas av med ein gang. (før produktet tørker)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du kjenner til korleis du skal bruke step 1 og step 2? (lakkrens og polish)

Begge skal jobbes med på eit lite område og tas av med ein gang. (før produktet tørker)

Har akkurat brukt denne 3-stegs pakken fra Meguiars selv, og må si jeg synes den var meget bra! MEN, dette med at det ikke skal "tørke" før man tar de av med mikrofiberklut (step 1 og 2) skjønner jeg ikke helt. Når du sier "tørker", mener du da at det ikke skal bli heeelt tørt? For det må jo få tørke litt? Ellers er det jo mye vanskeligere å få det av igjen, synes jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat brukt denne 3-stegs pakken fra Meguiars selv, og må si jeg synes den var meget bra! MEN, dette med at det ikke skal "tørke" før man tar de av med mikrofiberklut (step 1 og 2) skjønner jeg ikke helt. Når du sier "tørker", mener du da at det ikke skal bli heeelt tørt? For det må jo få tørke litt? Ellers er det jo mye vanskeligere å få det av igjen, synes jeg..

Det skal vel igrunnen bare jobbes med i lakken og så rett av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Trodde det skulle gjøres på step 3 også jeg, men merka at den virka litt annerledes ja, tørka ikke noe særlig fort. Da vet jeg det til neste gang. Skal bruke de igjen senere i år. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jkkarlsen sier, jobbes inn panelet og så fjernes, ett og ett panel så buffer du det av.. litt vil det tørke da du jobber det inn i lakken, det du fjerner er overskytende, så bruk lite produkt når du jobber..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk da forstår man mer her. :) Men jeg leste i en annen tråd at det anbefales å bytte ut step 3 med en annen? CLP eller noe lignende? Hvorfor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat verden beste voks(eller er det sealer egentlig?) Jeg har den selv og har brukt den på noen biler og er forsåvidt greit fornøyd med den. Du kommer nok uansett til å gå til innkjøp av fler produkter etterhvert når du blir hekta :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner skjønner. Men har ikke sååå god råd, så jeg får hvertfall bruke opp flaska først. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder jeg med deg i. Godt noen er fornuftige :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, man lærer av sine "feil" - jeg har brukt aaaaltfor mange tusen på bilstereoanlegget mitt. :D

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne 2 lag av DC 3 carnauba voksen, men vent 12-24 timer mellom lagene, da er du sikret god dekning og det holder ok... Utseende på den er den ingenting å si på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt positivt overrasket over den voksen, men har ikke prøvd den så mye på min bil.. La den på bilen til bestefaren min, og den holdt lenge..

Prøvde den også på en Black Magic Skoda Superb, og metallicen "poppa" noe sjukt! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne 2 lag av DC 3 carnauba voksen, men vent 12-24 timer mellom lagene, da er du sikret god dekning og det holder ok... Utseende på den er den ingenting å si på...

Det er vel litt for seint for det nå, for det er en uke sia jeg la på den voksen... Men kanskje jeg skal ta en dag med grundig vask og ett lag til en av de nærmeste dagene? Burde jeg da Clay'e bilen først?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay brukes før korrigering, ikkje i forbindelse med kun voksing.

Berre vask bilen grundigt. Tørk bilen og legg på eit nytt lag med voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay brukes før korrigering, ikkje i forbindelse med kun voksing.

Berre vask bilen grundigt. Tørk bilen og legg på eit nytt lag med voks :)

Hvor lenge etter første lag er det "for seint"? Får ikke gjort det med det første desverre :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge etter første lag er det "for seint"? Får ikke gjort det med det første desverre :unsure:

Er vel vanligt å bruke alle 3 stegene 2 ganger i året.

So venter du til høsten, ville eg ha brukt lakkrens og polish og.

Lakken bør ikkje ha dritt på seg, so skikkelig avfetting før vask og voks anbefalles.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive