SunDance_Kid

Gjenstridig trafikkfilm/skit

Det har gått ca 10-12 dager siden sist vask og i går skulle bilen vaskes igjen. Så jeg begynte med PB på alle paneler, som fikk virke i 10min, spylte av, så Surfex HD 1:7 på alle paneler, også med 10min virketid, så ladet jeg Kärcher skummeren med CG Maxi Suds II til første strek og fylte på med lynket vann og skummet ned bilen oppå Surfex laget. Dette fikk henge på i 10min før jeg spylte av.

Etter denne behandlingen så bilen ren ut, men nærmere innspeksjon viser at det er noe trafikkfilm eller skit som fremdeles henger igjen. Vanskelig å vise på bilder men here goes:

Trafikkfilm1.jpg

Trafikkfilm2.jpg

En strafferunde med Surfex 1:7 hjalp heller ikke.

Noen forslag til forbedring på min Berøringsfri vask slik at jeg kan få bort dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri greid å få noen biler helt rene med berøringsfri vask. Den grå filmen ligger stort sett igjen uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ok, jeg har fått inntrykk av berøringsfri vask skulle sett bedre ut enn dette, men skjønner at alt ikke kan bli borte uten mekanisk berøring.

Men trodde også at Surfex var noe som skulle kunne ta dette? Har ikke hatt samme inntrykket av at det har vært så mye trafikkfilm igjen etter lignende behandling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beskyttelsen ser litt stusselig ut på bildene. For at berøringsfri vask skal være bortimot mulig så MÅ det være god beskyttelse på lakken. Ellers nytter det ikke. Surfex 1:7 er også alt for sterkt og vil strippe beskyttelsen raskt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er nok ikke den beste beskyttelsen om dagen, skal legge helt nytt snart.

Ble lagt et lak med DoDo Juice Diamond White for ca 1mnd siden.

Skulle noe sånn som Surfex 1:10 være LSP safe? vet denne var litt i sterkeste laget..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:15 er maks av det jeg vil anbefale som prewash. Selv bruker jeg 1:20 og det er ikke synlig møkk på lakken etter avspyling. Har collinite 845 på bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler at Bilt Hamber Autofoam er en av de bedre på å fjerne trafikkfilm fra lakken, men å fjerne den 100% er ofte vrient... Prickbort legger også igjen litt etter seg, så kan ofte være bra å vaske over bilen etter at den er benyttet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar og tips! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive