Drumlin

Efaring med Raceglaze-produkter?

Er det noen her som har erfaring med produktene til Raceglaze? Tenker spesielt på lakkrens/polish, f.eks Raceglaze Signature Pre-Wax Cut & Cleanse. Er det et godt alternativ til Autoglym Super Resin Polish? Hvilken LSP passer i såfall godt til Raceglaze?

Hvilke andre produktalternativer kan evt anbefales, som kombinert lakkrens/polish? Hvordan er Meguiars Ultimate Compound i forhold til Raceglaze? Har DA-maskin, og av tidshensyn synes jeg det er greit å å slippe unna med en runde med den. :)

Endret av Drumlin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke hjelpe deg med Raceglaze produktene desverre, men Ultimate Compound klarer du deg med en runde ja, men ikke beskyttelse i den, så du må over med en sealer eller voks etterpå.. Ultimate Compound er en korrigerende polish ment for hånd eller DA, så den korrigerer og renser lakken din..

Rens/polis/beskytt produkter er bla Duragloss 101 og 105 samt 501, Meguiars NXT tech wax, Meguiars Cleaner wax, Autoglym SRP + mange flere, men de har ikke noe korrigerende effekter jeg vet om, de renser lakken, men de ripene som blir borte er skjult og ikke fjernet.. En kan gjerne bruke en AIO (rens/polish/beskytt) etter feks Ultimate Compound om en ønsker det, men det holder ofte med en ren sealer/voks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ved tidligere anledninger brukt Autoglym SRP etterfulgt av EGP og voks. Nå er planen å prøve med litt cut på DA-en, i stedet for bare filler. Av det jeg har lest, virker det som Raceglaze kan funke bra. Har også sett på Meguiars Deep Crystal 1-2-3-sett, som er på tilbud hos Bilxtra om dagen. Men den er jo da delt opp i separat lakkrens og polish, i tillegg til voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-2-3 serien til Meguiars er rens, polish og beskytt, rensen er ren rens, korrigerer ikke mye med den..

Da ville jeg sett på Ultimate Compound eller sjekket opp litt rundt Raceglaze sin Cut & cleanse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg det. Har forresten ScratchX 2.0 liggende. Er det vanlig å bruke det på hele bilen? Eller bare til å korrigere enkeltområder, slik det står at den er laget for.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ScratchX 2.0 kan brukes samme med DA maskin, har ikke brukt den til annet en spott korrigering, men bruker du UC så tipper jeg du ikke trenger å gå over med den noen steder, da kjører du bare en runde eller 3 til med UC så hjelper det.. ScratchX 2.0 er faktisk mildere en UC..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive