Solhaug

trenger litt veiledning

Trenger litt hjelp,holder på å polere en S80 D5 AWD,type svart,nå er bilen nesten ferdig rubba,første gang med roterende,å det syns jeg funker greit,er litt overnervøs med tanke på å brenne gjennom,som jeg også klarte,men men,hva mener dere er rett å gjøre etter rubb?kjøre wipedown,vask og CFP og voks?eller vask wipedown cfp og voks,var ganske sikker på at jeg kunne dette,men når jeg var ferdig med rubb var jeg helt tom i hodet,har holdt på i 2 stive dager,så en liten veiledning mottas med takk,wipe ble isopropanol og baytterivann,prøvde det såvidt,og det så ut som det funka greit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DU tar 1/4 av panser med CFP, deretter tar du et par wipedown og sjekker at den ikke legger igjen hologrammer. Når dette er i boks, kjører du over hele bilen med CFP før du til slutt legger voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor grovt har du gått på da? CFP rett etter f.eks S03G vil nok ikke ta alle hologrammene (ref den tråden her inne nå ang. hologrammer på Sort A6). S03G -> wipedowns underveis - S30+ og wipedowns underveis -> LSP. Eller S30+ m/wipedowns -> CFP og wipedown-sjekk innimellom, ellers bare wipe off -> LSP. En kjapp wipedown + skumlegging og avspyling før CFP kan være på sin plass for å ta poleringsstøv / rester også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor grovt har du gått på da? CFP rett etter f.eks S03G vil nok ikke ta alle hologrammene (ref den tråden her inne nå ang. hologrammer på Sort A6). S03G -> wipedowns underveis - S30+ og wipedowns underveis -> LSP. Eller S30+ m/wipedowns -> CFP og wipedown-sjekk innimellom, ellers bare wipe off -> LSP. En kjapp wipedown + skumlegging og avspyling før CFP kan være på sin plass for å ta poleringsstøv / rester også.

jeg har gått på hele bilen med S17 og S17 +,nå er bilen ganske så støvete,tror jeg dytter bilen ut i sola imorgen å tar litt wipedown å sjekker,om det er kjørespor/ holos tar jeg noen runder med CFPDA å sjekker da,så dytter jeg den inn i garasjen igjen å fortsetter,håper du er pålogga på dagtid om dette ikke funker :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive