Den9s

Fjerning av RDS med DA maskin

Har blitt bitt av basillen og handlet meg Das-6 pro maskin og diverse produkter, har en rimelig sliten 92mod sort BMW som jeg tenkte å lære meg på, bilen ser rett å slett ikke ut, testa litt på panser idag, startet med oransje uber og scholl s3 gold, kjørte mange runder med dette, prøvet forskjellig omdr. og press, men er enda en haug med riper igjen.

gjør jeg noe feil eller klarer man rett og slett ikke ta alt med DA maskin?

:blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den lakken din er sikkert rimelig hard,da er ikke DA maskin optimalt,det skal endel varme til for å korrigere,den varmen oppnår du ikke med DA,har selv prøvd å korrigere hard lakk med DA å det funka som du sier,dårlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende er mye mer effektivt, men nå er jo oransje Scholl en ganske fin pute og. Prøv gul eller en annen grov pute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet samme kombo i dag jeg også, Das6 Pro på uber orange med Scholl s03 Gold. Tok vekk ganske mye vaskeriper, men prøver roterende i morgen. 20 år gammel Merce, relativt hard lakk, men ikke så hard som BMW'n min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul uber er grovare. Prøv med den kombinasjonen.

Men er det skikkelig hard lakk, må det nok brukes roterende

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med todleif. Prøv en grovere pute. Det kan hende du også må prøve flere ganger. Husk og ikke presse så hardt at rotasjonen stopper. Sett gjerne en tusjstrek på bakplaten slik at det er enklere å se at den faktisk roterer.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk og ikke presse så hardt at rotasjonen stopper.

Lettere sagt enn gjort på das6 gitt, der stopper den for et godt ord.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett gjerne en tusjstrek på bakplaten slik at det er enklere å se at den faktisk roterer.

Herregud så enkelt, at jeg ikke har tenkt på dette før. Takk for tips

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettere sagt enn gjort på das6 gitt, der stopper den for et godt ord.

Kjenner ikke til DAS6 (vanlige typen) men har selv pro utgaven. Den tåler endel press uten at rotasjonen stopper, men selvfølgelig kan den ikke sammenliknes med en god roterende maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint å fjerne like mye med DA som med roterende er min påstand.

Eneste er at det fort kan ta 5 ganger så lang tid.

Dersom du sliter med å få korrigert med DA, så reduser området du polerer.

F.eks istedenfor å dele panseret i 4-6 deler, deler du opp i 8-10 deler og bruker god til på hvert område.

Bruker selv kun Flex DA, og dersom en reduserer arbeidsområdet er det overraskende hvor mye en klarer å korrigere.

Stein

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg utdype din påstand Stein: Med Flex DA kan man nok korrigere like mye som med roterende, om du tar tiden til hjelp.

Med DA uten tvungen rotasjon er jeg ikke enig. (Muligens Scholl er et unntak pga den lange vandringen) Og i tillegg må man gjerne bruke grovest pad og grovest produkt for å få dreisen på det med DA, der man kan kjøre en langt finere kombo på roterende.

Gjohn: Er pro jeg tenker på, og med Gul Scholl og S3gold syns jeg ikke det skal mye press til før den slutter å rotere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får gjøre et forsøk med gul pad når den kommer i posten, vil påstå at jeg jobbet lenge med små områder om gangen, men kanskje ikke nok cut med oransje pad. Hvis det ikke funker får jeg prøve meg på roterende.... Dyr hobby dette :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg utdype din påstand Stein: Med Flex DA kan man nok korrigere like mye som med roterende, om du tar tiden til hjelp.

Med DA uten tvungen rotasjon er jeg ikke enig. (Muligens Scholl er et unntak pga den lange vandringen) Og i tillegg må man gjerne bruke grovest pad og grovest produkt for å få dreisen på det med DA, der man kan kjøre en langt finere kombo på roterende.

Gjohn: Er pro jeg tenker på, og med Gul Scholl og S3gold syns jeg ikke det skal mye press til før den slutter å rotere.

Samme erfaringa har eg også... Rotasjonen stoppar ganske fort! Brukte også S3 gold og gul pute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er mye press! Snakker vi om å bruke hele tyngden av overkroppen og presse ned?

Hilsen en nysgjerrig ung mann :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på hva du veier det ;) men en del press kan du bruke, er det tynnere metall så merker du fort hvor grensa går med "boing" lyden som kommer ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normal vil jeg tro, men sterk som supermann :blink: Men boing lyden er jo en grei indikator.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen biler/paneler klarer du ikke å unngå å dytte inn panelet på, st.vogn feks og takene på disse er ofte utsatte. Samme gjelder enkelte bilmodeller med tynt blekk. Der dytter en inn dører også, ikke verdens farligste, men en bør ikke presse bulker på bilene.. Her bruker jeg en del press på riper og mindre på feks Swirls.. alt etter som :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner skjønner :) Godt å ha med seg slik info når man (ny)begynner!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive