Gå til innhold
Talker

Veldig varm Flex -maskin!

Recommended Posts

Talker    2
Talker

Tok et panser med Large gul scholl pute, og s03 i går. Jeg har en Flex roterende maskin, og har merket at den blir litt varm ved bruk. Men ikke sånn som i går. Får da ble det så varmt at jeg kunne brenne meg på metall delen av maskina tilslutt! Og det var ubehagelig å holde midt på maskinen når jeg hadde på nytt produkt på pad'en. Mulig at jeg kjørte litt hardt, for jeg brukte bra med press, men pad'en i seg selv ble faktisk ikke varm. Panseret ble nokså varmt, men kunne holde handa på det.

Det var riktignok 26 grader mens jeg holdt på i skyggen, så maskina fikk sikkert ikke optimal kjøling, men noe må den vel tåle?

Er det normalt at den blir så varm ved lengre bruk, eller er det jeg som har pisket maskina litt vel hardt? :P

Syns at ei såpass dyr maskin burde tåle litt da :P

Endret av Talker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Hvilken fart kjørte du på, og hvor lenge varte hvert pass?

Min ble kun ubehagelig varm når jeg kjørte på 7" pad, gjerne ull, med mye stopp og lav fart. Etterhvert la jeg meg til rutine å kjøre den et minutt på høy fart, uten belastning, før jeg hadde på mer produkt. Til vanlig med 5" pads har jeg aldri hatt dette problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

dette er et velkjent problem for flex roterende,et tips kan være å ta av padn å la maskinen gå for fullt mens du holder den,da får den mye luft uten at du presser den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Med hard lakk, grov polering og store puter så er dette noe som skjer hver gang hos meg iallefall.. Løsningen min er å ta mye mer med små padder på de mindre flatene, noe jeg har funnet ut at egentlig ikke tar noe mye mere tid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Hvilken fart kjørte du på, og hvor lenge varte hvert pass?

Min ble kun ubehagelig varm når jeg kjørte på 7" pad, gjerne ull, med mye stopp og lav fart. Etterhvert la jeg meg til rutine å kjøre den et minutt på høy fart, uten belastning, før jeg hadde på mer produkt. Til vanlig med 5" pads har jeg aldri hatt dette problemet.

Jeg kjørte sånn ca. på 3. Prøvde å sikte meg inn på rett under 2000rpm husker jeg. Jeg brukte den vanlige store pad størrelsen. Er sikkert 7" det.. Men hvor lenge passene varte det vet jeg ikke. Kjørte kanskje 3 pass for hvert felt, pluss fordeling av produkt.

dette er et velkjent problem for flex roterende,et tips kan være å ta av padn å la maskinen gå for fullt mens du holder den,da får den mye luft uten at du presser den :)

Har hørt at det ikke var uvanlig nei, men dette gikk jo utover bruken også :o

Prøvde å kjøle den litt innimellom, men satt ikke på mer enn 1 da. 1100rpm trur jeg. Det hjalp litt. Men skal ta av pad'en neste gang og la den kjøre på høyere hastighet :)

Med hard lakk, grov polering og store puter så er dette noe som skjer hver gang hos meg iallefall.. Løsningen min er å ta mye mer med små padder på de mindre flatene, noe jeg har funnet ut at egentlig ikke tar noe mye mere tid :)

Så varm at man brant seg på metallet? Og at det nesten ikke gikk å holde rundt midten av maskina?

Brukte mye små pad'er før, men prøver å bruke store der jeg syns det er hensiktsmessig. Synes det går fortere, og tillater meg å ta større felt av gangen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Jeg syns det blir bare rot om de er større enn 5".

Sikkert derfor jeg ikke har hatt "problemet" på min.

Jeg velger å kalle det brukerfeil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg tar ikke av pad, og maskina ligger altid på 2-3000rpm når jeg holder på med litt hard lakk med dype riper.Tar meg god tid å buffe av produkt på paneler i mellomtiden, eller tar en pause :) kjørte maskina så varm de første 3 jobbene, og jammen virker den alikevel 32 jobber senere ;) Maskinen rører lite på seg på 3000rpm om du legger den på gulvet med paden opp helst ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Jeg syns det blir bare rot om de er større enn 5".

Sikkert derfor jeg ikke har hatt "problemet" på min.

Jeg velger å kalle det brukerfeil :P

Var visst 5,5" / 140mm / Medium scholl jeg brukte. Har bare aldri målt de før :P

Kan godt forstå at det blir litt ball med en større pad ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig