Omma

Hvor lenge varer en korrigering

Hei

Gitt at vasken er så skånsom som mulig, hvor lenge varer en korrigering? Kan man holde bilen fri for swirls om man tar den grundig på våren og vokser den en gang hver 3.mnd? Tenker da å bruke cfp på DA før voks for å ta evt småswirls. Er dette en god "best practice" eller hvor ofte går de mer erfarne hardere til verks?

Er selvfølgelig interessert i å ha blankest mulig bil hele tiden, men mye grov korrigering må jo slite mye på lakken.

Takker for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter "grov"-korrigering så er det stort sett bare nødvendig å gå over med fin-polish et par ganger i året. All mekanisk berøring av lakk vil potensielt indusere merker i lakken - så det å ha et så skånsomt vaske-regime er alfa og omega. Noen er såpass uheldige å ha en lakk som man får merker i selv ved veeeeeeldig skånsom vask (av typen "nyser man for hard i nærheten av lakken så blir det riper...") - mens andre igjen kan kjøre på med vanlig vask mange ganger inkl bruk av Quick Detailere uten at lakken får nevneverdige merker.

Men bilen tåler meget fint maaange fin-polerings-runder da det er veldig lite som tas av klarlakken på slike runder. Derfor kjører jeg på mine egne biler stort sett aldri noe grovere en S30+ på Saab'n (hard lakk) og S40 / CFP / PO85RE på Versoen (myk lakk). På enkelte RDS'er kjører jeg flere runder eller går litt opp i grovhets-skalaen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Essie gutten her... :)

Vasker du bra så holder det med feks en lett korrigerende polish ala CFP..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive