tharshan

1-stegs for maks glans!

Før motorfestivalen i Stryn, skal eg ta ei ny runde med DA. Sliter med mjuk lakk, så har fått masse Swirls allereie etter påske.

Siste tok eg s30+ og oransje scholl, cf og insignis til slutt.

Kva andre komboar kan gje blankere resultat? CFP og SV svart pute? Scholl S40 og svart scholl? Andre forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes S30 og orange på DA høres bra ut jeg. Hva vasker du med for å få swirls så fort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sv washpuddel, bøtte med grid guard, sv towel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFP eller S40 høres jo passende ut hvis du har litt swirls i tillegg, og muligens avslutte med en glaze ala Ez-Creamglaze

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tørker du? Jeg ville ikke dratt handkle over lakken, men lagt det nedpå og klemt det på lakken.. Da blir det ikke "marring" - det sliter jeg med på lakken min

Men har du skikkelig voks så tørker man jo bilen med hageslangen ;) hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zymöl svamp og "pat drying" metoden som kris nevner. Null swirls. Kutt ut å vaske med ting som har pels :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OKei, får prøve det da :)

Tørke med hageslangen? Har to lag md insignis V2.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OKei, får prøve det da :)

Tørke med hageslangen? Har to lag md insignis V2.

Du tar av alle munnstykker og lar vannet renne i en slapp og tykk stråle slik at vannet "henger sammen" og bruker tyngdekraften og den vannavstøtende effekten i voksen til å "dra seg av lakken". Da slipper du å tørke :)

Når du bruker HT f.eks. så kommer det millioner av ørsmå dråper som pipler seg sammen og blir hengende rundt over alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar av alle munnstykker og lar vannet renne i en slapp og tykk stråle slik at vannet "henger sammen" og bruker tyngdekraften og den vannavstøtende effekten i voksen til å "dra seg av lakken". Da slipper du å tørke :)

Når du bruker HT f.eks. så kommer det millioner av ørsmå dråper som pipler seg sammen og blir hengende rundt over alt.

Dette skal prøvast :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFP eller S40 høres jo passende ut hvis du har litt swirls i tillegg, og muligens avslutte med en glaze ala Ez-Creamglaze

Og deretter CF og voks, eller berre voks?

Altså S40 --> skikkeleg avfettning og vask --> creamglaze --> CF --> voks

eller

S40 --> skikkeleg avfettning og vask --> creamglaze --> voks

??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og deretter CF og voks, eller berre voks?

Altså S40 --> skikkeleg avfettning og vask --> creamglaze --> CF --> voks

eller

S40 --> skikkeleg avfettning og vask --> creamglaze --> voks

??

S40 -> Wipedown om du har -> creamglaze -> Voks

Bare tull å bruke cf etter s40.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zymöl svamp og "pat drying" metoden som kris nevner. Null swirls. Kutt ut å vaske med ting som har pels :)

Vasker med Waschpudel, Mother ullmitt og mye med pels her på bløt lakk, har ikke swirls pga det ;)

@ trådstarter. Husk å få fjernet mest mulig møkk fra bilen din før mekanisk vask. Prewash, høytrykk etc hjelper godt på.

Vask også fra taket og ned, bruk forkjellig mitt på kanaler, innsteg og underside dører samt felger. Sender du mitt i vaskemaskinen etter bruk også, er ikke det dumt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive