zomiboy

Fjerning av bensin stank...

Jeg gjorde selvsagt det mesterstykket å søle litt bensin fra en lekk kanne i bagasjerommet.... Å jo, selvsagt har jeg gummimatte der også, men bensinkanna greide å plassere noen edle dråper på stoffet i siden av bagasjerommet :mad: Nå stinker det død og h..... :eek:

Noen som har tips for å få fjernet lukten fra stoffet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har noe fasit på dette men du kunne kansje prøvd å vaske med eks CG GreenClean eller en eller annen APC?

Jeg jobber selv i anleggsbransjen så jeg vet hva det er å få sølt bensin i bilen, men denne lukta forsvinner av seg selv etter hvert som bensinen fordamper bort.. Men ville tro at om du vasker godt så forsvinner lukten fortere.. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har noe fasit på dette men du kunne kansje prøvd å vaske med eks CG GreenClean eller en eller annen APC?

Jeg jobber selv i anleggsbransjen så jeg vet hva det er å få sølt bensin i bilen, men denne lukta forsvinner av seg selv etter hvert som bensinen fordamper bort.. Men ville tro at om du vasker godt så forsvinner lukten fortere.. B)

:blush: Green Clean ja, den tenkte jeg ikke på i farten :) Skal gjøre et bedre forsøk på vask etter jobb idag :)

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi oss en liten tilbakemelding da så vi får vite om d virker.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi oss en liten tilbakemelding da så vi får vite om d virker.. :)

Jepp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin setter seg dybt i stoffet så hvis du vil helt av med faenskapet må du nok bruke rense maskine jeg tror ikke overflate rens vil fjerne lukten helt desværre.

Du kan gjerne bruke green clean i rense maskinen det funker knall ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin setter seg dybt i stoffet så hvis du vil helt av med faenskapet må du nok bruke rense maskine jeg tror ikke overflate rens vil fjerne lukten helt desværre.

Du kan gjerne bruke green clean i rense maskinen det funker knall ;)

Skal gjøre et tappert forsøk... Hvis ikke må jeg få lånt meg en rensemaskin en plass :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidligere, bensin-lukt sitter ikke i bilen for evig.. Hadde du ikke jort noe med det så hadde det sikkert vert borte innen 3-4 uker.. Men vasker du grundig over så går det nok betraktelig mindre tid.. ;)

Har hatt store lekkasjer av bensin selv og lukta virker som forsvinner etter hvert som bensinen fordamper.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vasket grundig med sterkt blandet green clean. Lukter litt funky blanding av GC og bensin akkurat nå, så får vi se når det tørker og har fått luftet seg litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har den skarpeste bensin lukten avtatt, og jeg resten skal få forsvinne av seg selv når bensinen fordamper :)

Jeg forsøkte først med en gammel turlte greie som skal være til rens av tekstil i bil... :thumbdown: funka dårlig...

Deretter fuktet jeg dette godt med vann, men det hjalp eller ikke...

Green Clean i någet sterk blanding gjorde susen, og tok "knekken" på den sterkeste lukten :thumbs:

Hvis man ønsker å fjerne dette umiddelbart, så vil jeg tro at GC i en rensemaskin gjør susen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, man får jo trukket ut litt ekstra med rense-maskin..;)

Men se om d ikke forsvinner om ikke så lenge nå..:) Sansynligvis.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bensin lukter godt jeg, let it be! ;):lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, jeg driver også i anleggsbransjen og kjører rundt med ca 100l farga diesel på kanner i bilen, den ene var det hull i som jeg merka en mandag morgen, ca 5 liter hadde rent ut av kanna i løpet av helgen, så det lå en dam på 5-6 cm under pedalene, kan tro det lukter godt, får lufta ut litt hver dag. :lol:

Endret av kkromcke
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive