Reodor

vista prob

Da har jeg nettopp kjøpt ny pc med w-vista :rolleyes:MEN

Satt og redigerte str på noen priv bilder som skulle legges ut på div forum, men etter at størelsen på bilda var redigert sluttet paint i vista og fungere...

Er så jÆ,.-!"#¤%&/( lei at pc er ikke fungerer som de skal.

har jo ikke brukt denne mer en toppen 30 min....

Det som skjer er at jeg får beskjed om og avslutte programer som går i bakgrun pga for lite minne?????? so what 4gb ram så det skulle vell holde....

vet at vista ikke takler mer en 3gb ram eller noe i den duren der... men uansett er det noen som har tips så spytt ut....

mulig det blir en pc til i veggen her snart,,,,, :P hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss nå få se samlingen av maskiner du har i veggen,looool

Seiøst,prøv og bruk microsoft office picture manager hvis du har det.

Tatt alle oppdateringer som trengs??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Mac! Hehe... Min neste blir nok en iMac eller Powerbook... :) Men fra spøk til revolver, prøv å slå av alle programmer du ikke bruker, og skru av alle tilleggsprogrammer samt lukk alt av animasjoner etc. Det hjalp til meg ihvertfall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32bit Vista støtter maks 4gb ram, 32bit kan ikke addresere mer enn 4gb minne tilsammen. Så har du feks et grafikkkort med 512mb minne får du bare brukt 3.5gb av RAMen i maskinen din.

Har du 64bit Vista støtter den opptil 128 GB, så der er det nok å gå på hehe..

At programmer slutter å svare kan ha veldig mange forskjellige årsåker, det er ikke fordi du har for lite ram hehe.. har selv 4gb ram og hender noen gang at programmer slutter å svare, selv om man bare bruker 30-40% av minnet.

ville brukt ett annet program til å resize bildene enn paint, da paint i windows ikke er et bildebehandlings program akkurat.

Finnes flere gode gratis programmer, feks Gimp og paint.NET

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
32bit Vista støtter maks 4gb ram, 32bit kan ikke addresere mer enn 4gb minne tilsammen. Så har du feks et grafikkkort med 512mb minne får du bare brukt 3.5gb av RAMen i maskinen din.

Har du 64bit Vista støtter den opptil 128 GB, så der er det nok å gå på hehe..

At programmer slutter å svare kan ha veldig mange forskjellige årsåker, det er ikke fordi du har for lite ram hehe.. har selv 4gb ram og hender noen gang at programmer slutter å svare, selv om man bare bruker 30-40% av minnet.

ville brukt ett annet program til å resize bildene enn paint, da paint i windows ikke er et bildebehandlings program akkurat.

Finnes flere gode gratis programmer, feks Gimp og paint.NET

Jeg bruker adobe fhotoshop men hadde ikke det for hånden akkurat.....

er jo ikke noe stort prob dette men er bare så forb.,!"#¤%&/ kjedelig når pcn er helt ny...

men ser nå etter alle oppdateringene jeg har tatt så er den stilt inn på 4gb ram og ikke det det sto på fra starten av, prøvde meg på degradering av ramen her men,, fikk det ikke til..... :angry::angry: det må være det som er problemet nå!!!! hmm mindre ram... <_<

Bruker ikke et eneste program når jeg åpner paint.

Endret av Reodor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør -> Msconfig -> Oppstart -> Huk av alt du IKKE trenger. Da kjører maskinen langt enklere. Eventuelt kan du kjøre en memtest (noen BIOS har innebygget, blandt annet hp sine) som du får lastet ned.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ubuntu ;) Endret av virtual
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg skeptisk :blink: hva er dette da????

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet operativsystem, så du slipper hele vista-greine. Er sikkert veldig flott, men personlig syns jeg det ble litt for stor overgang. Kan også være vanskelig å finne gode drivere, men det kommer litt an på hvilken maskin du har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man kjøper ny pc kan det være med en masse 3. parts programvare som krasjer og gjør pcen ekstremt treg!

Prøv http://pcdecrapifier.com/download mulig den løser noen problemer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nå ble jeg skeptisk :blink: hva er dette da????

Det er den enkleste overgangen du kan gjøre, fra Windows..

Bare gratis programvare, aldri feil, krever lite maskinvare, veldig rask osv osv.. Lista over fordeler er lang! :)

Last ned ei iso fil, og brenn den på ei cd.. Så kan du boote direkte fra plata, uten å installere det.

Og hvis du da vil installere det, så tar det ca 10 minutter! Enklere blir det ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive