Gå til innhold

Metting av padèr


brættis

Recommended Posts

Ny bruker med en hel del spørsmål...

Jeg kjøpte meg scholl Discovery kit`et til SS og lurer på hvordan metter dere Padene med produkt og hvordan renser dere dem etter bruk, dersom dere skal bruke annet produkt på samme pad?

Takker for svar, og se ikke bort fra at det kommer mere spørsmål fra denne kanten. Jeg har en BMW E39 med vanvittig mye vaskeriper og en del RDS som skal få seg en shining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Vel, jeg kan ikke si noe om padde-spørsmålet, lurer på det samme selv! Det eneste jeg kan si er at lakken på bilen din er utrolig hard, har nemlig samme selv! Måtte opp på SIP med gul sonus (har ikke testet SIP + hvit sonus) for å få vekk swirls og rds. Skal man kjøre korreksjoner må man nok beregne god tid ved mindre man har tilgang til ull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Det som er vanlig å gjøre er å spraye paden med vann eller et produkt som er ment for det, selv bruker jeg Pinnacle XMT Polishing Pad Conditioner til det.

Men vann funker helt fint til det også.

Så tar du på produktet på paden og gnir det litt utover panelet og så kjører du på laveste hastighet for å fordelene produktet, slik at det ikke spruter utover hele bilen.

Paden er da klar til bruk og du kan sette opp farten ;) dette gjør du hver gang når du legger på mer produkt (trenger ikke sprute den med vann eller pad conditioner hver gang, bare når du føler paden begynner å bli "tørr")

Til rengjøring av pad bruker jeg aldri flere produkter på samme pad uten at den er grunding rengjort med Zalo eller et pad vaskemiddel og er helt tørr igjen. Starter jeg med ett nytt produkt benytter jeg en ny pad også.

Som regel når man bytter produkt så går man til en annen type pad, feks en mildere pad.

Når det kommer til rensing av pad under bruk så benytter jeg en microfiber klut slik at jeg får av en del skit og rester av polish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skyll godt etter at du har benyttet zalo til vask av padene, så funker det bra det....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar gutter. Bra det er flere som sitter opp litt utover "kveldingen"... ;)

Jeg prøvde meg på en bit, og det ser ut som at jeg må opp på ull padèn i det minste ja. Vaskeriper ser det ut til at blå pad tar lett, men rds er det værre med... Knall hard lakk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
E39 + Menzerna SIP + Gul Sonus = Perfekt finish. Må selvfølgelig kjøre over en runde med 106ff og hvit sonus :)

BMW 520 e39 :)

Hvorfor må du kjøre over 106? SIP og megs polishpad funka helt bra på Bora'n uten at det ble hologramer... Og med alle oljene, så er jo utseendet greit bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljene skal jo vekk uansett, og man får en mye mer mettet og fin glans med 106ff eller 85rd.

SIP har bare en gloss på 4/5.. 106ff har 5, og 85rd har 5++ :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljene skal jo vekk uansett, og man får en mye mer mettet og fin glans med 106ff eller 85rd.

SIP har bare en gloss på 4/5.. 106ff har 5, og 85rd har 5++ :)

Om vi skall vara exakta så har "SIP" eller PO85RD3.02 som det korrekta namnet är, har 3 i gloss av 5 och PO85RD har 5 i gloss ;)

PO203 Powerfinish har en aning bättre glans än "SIP", den verkar vara en underbar polish :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at den heter po85rd3.02, men er dobbelt så lett å kalle den for "sip" :)

Var det bare 3 den hadde i gloss? Jaja, da huska jeg feil.

po203 powerfinish? er det noe nytt?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...