Hans Olav

Polishrester setter seg sykt fast!

Skal korrigere en 97 Volvo v40 med lakk som er så matt at den ser slipt ut med papir.

Etter en runde med maskin skal jeg tørke vekk restene og det sitter helt syyykt fast!

Jeg må liksom legge på QD og la det virke litt før jeg klarer å få det bort. Går ikke med vanlig tørking.

Hva skal jeg gjøre for at det skal være lettere å tørke vekk mellom rundene?

Tenkte på å spraye på litt vann under korrigering men det vil vel sprute rundt omkring som bare det?

Takker for tips, for det er sikkert flere som har opplevd dette ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå ann å bruke litt vann på pad`n ja...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette jeg også, med S17, satt helt sykt, Hvliken polish bruker du?

Løsningen min var å gå over kjapt med en håndpad og lakkrens, det funka jo men håper det er noen som har noe bedre forslag..?

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Meg #105

Hvis jeg prøver uten å ha på QD etterpå må jeg gni som fy med tommelen. Og da blir det jo småriper igjen av MF...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var borte i samme problem på en vw polo forrige helg, der dette skjedde. Ble løsningen å påføre litt S17 på pad og gni paden over punktene det hadde tørket ut. Så tørket jeg bare med MF etterpå.

Tipper det hjelper mye om du ikke kjører produktet tørt, børst pad'en om du har en pad brush. evt tannbørste, under jobbing. Kan bruke litt vann på pad med produkt, eller jobb på mindre områder :)

Lykke til

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tror løsningen blir veldig små områder om gangen og kanskje litt vann. Tørker ut veldig fort på slik død matt lakk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt QD på puta når du merker det begynner og feste seg.Grunnen til at det blir slik er varme som "herder" produktet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var borti noe av det samme på m3 forrige fredag.Kjørte litt ekstra etterpå,og da stoppet jeg etter ett par pass, og produktet var lettere å buffe av når det ikke var kjørt nesten helt tørt/bort.Ble en blanding av maskinpolering og for hånd :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende eller DA du bruker? Rpm?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg primer pad´n med litt polish (blå3M, Scholl S30) for hindre at pad´n tørker helt opp, bruker og litt vann. For å tørke av polish rester under poleringen, bruker jeg isopropanol og vann (50/50).

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd dette selv. cluet er å kjøre noen pass for å få litt varme o polishen så den sprer seg og ikke klumper seg og "brenner" seg fast.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns 105 har lettere for å tørke enn tilsvarende fra både Scholl og Menzerna.

Når jeg brukte 105 sist hadde jeg alltid en sprayflaske med vann med meg. QD syns jeg bare ble mer rot og gjorde det værre.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker alltid litt #205 sammen med #105. Har virket bra for meg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Ford'en jeg holder på med nå, fikk jeg samme antydning med Scholl S17+.

Løsningen ble kortere kjøretid så den ikke rekker å tørke ut.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med IPA/wipedown.

detta fungerte hvertfall fint når jeg fikk sånne flekker som lå igjen. spraya litt ipa på restene og/eller på MF kluten og "vaska" det vekk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset her ble rett å slett å tørke med en våt MF. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt jeg... Holder på med en 2011 mod BMW sortmet. På denne kladder alt..

3M gul kladder noe voldsomt. Får nesten ikke opp varme før det ligger masse kladder.

3M Blå kladder noe mindre men nesten håpløst å buffe.

SV Cleaner fluid pro kladder og lager merker som ikke går av med kontrolspray engang.

Har prøvd det meste med alle produktene, Mange pass lite turtall osv osv...

Begynner å bli sikkelig frustrert. Noen som har noe tips som funker på en slik lakk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt jeg... Holder på med en 2011 mod BMW sortmet. På denne kladder alt..

3M gul kladder noe voldsomt. Får nesten ikke opp varme før det ligger masse kladder.

3M Blå kladder noe mindre men nesten håpløst å buffe.

SV Cleaner fluid pro kladder og lager merker som ikke går av med kontrolspray engang.

Har prøvd det meste med alle produktene, Mange pass lite turtall osv osv...

Begynner å bli sikkelig frustrert. Noen som har noe tips som funker på en slik lakk?

Stikk oppom nå så skal du få med litt D151 fra Meguiar's. Den er tilnærmet umulig å få til å kladde. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge ... kommer opp etter formel 1 jeg da...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge ... kommer opp etter formel 1 jeg da...

:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive