maartn

Roterende maskin - Hvilke produkter?

Hei alle sammen,

Jeg har tatt steget og kjøpt meg roterende maskin. Det ble en forholdsvis rimelig maskin iom. dette er en start. Jeg kjøpte heller ikke det billigste på Jula/Biltema men en "Einhell bt-po 1100 e" blå type.

preisvergleich-Einhell_BT-PO_1100_E_Schleifmaschine.jpg

Så var det produktene; Fra før av har jeg MG Step 1,2,3, NXT + div håndprodukter.

Blir det total kræsj å bruke f.eks Step 2 (Polish) med denne maskinen og myk pad? Jeg kjøpte meg MG Swirl X iom. det sto at denne kunne brukes med maskin. Vil denne fungere som en "polish" med litt slipemiddel i?

Fargen på bilen er sølv (Titalsilber Metallic), så jeg lurer samtidig på hvilke produkter som vil gi best wet look på denne fargen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en roterende maskin, den vil ha produkter laget for seg.. DC 123 serie fungerer ikke sammen med denne, samme gjelder NXT. SwirlX vet jeg ikke om fungerer med roterende eller om den er ment med DA maskin...

Skal du over på roterende og produkter til denne så er det Scholl, Meguiars MG serie, 3M serien mfl som gjelder.. de tåler varmen fra den roterende og er utviklet til den type maskin..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten slik at jeg vurderer å bytte maskinen inn og gå til innkjøp av en DA.

Tror dere det er fornuftig, eller bør jeg kjøre på med roterende?

Jeg hadde planer om å teste litt i helgen, så jeg kan evnt. kjøpe 3M produkter fra bilextra. Hvilken 3M polish ville dere brukt på en bil med "moderate" swirls og riper? Den er sølv som nevnt, og swirls er omtrent usynlig. Ser de har Extra fin osv. Men blir denne for mild?

Vil det fungere bra med vask,clay,3m polish (roterende maskin), MG Carnauba Wax (Step 3) som sealer/voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten slik at jeg vurderer å bytte maskinen inn og gå til innkjøp av en DA.

Tror dere det er fornuftig, eller bør jeg kjøre på med roterende?

Jeg hadde planer om å teste litt i helgen, så jeg kan evnt. kjøpe 3M produkter fra bilextra. Hvilken 3M polish ville dere brukt på en bil med "moderate" swirls og riper? Den er sølv som nevnt, og swirls er omtrent usynlig. Ser de har Extra fin osv. Men blir denne for mild?

Vil det fungere bra med vask,clay,3m polish (roterende maskin), MG Carnauba Wax (Step 3) som sealer/voks?

Hadde jeg hatt roterende maskin, ville jeg gått til innkjøp av serien til 3M. Men vær forberedt på at produktene støver endel.

3m-perfect-it-iii-polish-compound-and-polishing-pad-pack-1502-p.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sølv bil med lite riper kan du nok klare deg med Gul 3M serie (pad + produkt) + roterende

Bytte og bytte, Gul 3M serie + roterende lager nok ikke ragnarokk på bilen din..DA er supert det, anbefaler alle å ofte starte med det, lettere å oppnå bra resultatet uten at en sliter med hologrammer etc, dette gjelder ofte på bløte lakker eller heftig korrigering på sorte/mørke/tette farger, da holos kommer bra frem der og da er DA tryggere å bruke..

Ikke dumt å ha en DA i tilegg om du ønsker det.. 2 hodet DA fra biltema er ok den, ikke beste som finnes, men fin å ha om det skulle bli no tullball med lakken etter roterende..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar folkens,

Jeg stakk og kjøpte meg en DA maskin også i dag. Så nå har jeg begge deler.

Var innom bilextra hvor jeg kjøpte den roterende maskinen og mannen bak skranken lo av meg og sa at det var bare å spre MG forbruker produktene utover f.eks panseret og kjøre på med den roterende maskinen. Vil dette i teorien gå greit på laveste turtall og den myk pute?

Jeg byttet ikke inn den roterende maskinen da jeg ser at de fleste andre her inne har gått over til roterende etterhvert. Da kan jeg ha min liggende på lur (ferdig kjøpt) når jeg tar det steget. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruker-serien til MG er laget for håndbruk og DA-maskin. Jeg vet om tilfeller hvor f.eks Ultimate Compound og Swirl-X er kjørt med roterende, men da har til og med Mr Phelps på meguiars-online reagert litt. Så han bak skranken kan ta seg en bolle, og heller starte med støvsugepose-salg via internett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i med Espen her, roterende og håndprodukter er ofte ikke en god ide, det kan sikkert være det fungerer, men den sjansen syntes jeg det er greit å droppe så en ikke gjør noe tull..

Fikk selv beskjed av en "bilpleieselger" at ullpute, jo det brukte du sammen med roterende for å fjerne vanlig sealer eller polish med.. ikke noe annet.. så en kan gøre mye rart innimellom..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble litt irritert selv da jeg visste at det han fortalte meg ikke stemte i forhold til hva jeg hadde lest her inne.

Jeg skal ha meg en runde i morgen med Swirl X og forbrukerserien til MG og DA maskin, så venter jeg med roterende til f.eks høsten og går til innkjøp av Scholl produkter.

Vil forresten Swirl X fungere som en polish? Er det noe poeng i å gå i gang med polish etter Swirl X?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe lakkrens etter SwirlX vil jeg tippe ikke er noe poeng, SwirlX korrigerer, så den fjerner noe lakk..

Om det siktes til DC 2 polishen så kan den brukes om du ønsker det, den tilfører litt dybde i lakken syntes jeg.. god sak det, men absolut ikke noe must etter SwirlX...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive