Tina

Shine av eldre Mercedes

Tenkte jeg skulle ta gamlebilen min til uka (eller når jeg får pakka fra SS). Blå 190e som aldri har sett en maskin eller særlig mye annet. Har sett endel vaskeriper og noen RDS. Husker at bilen var ekstremt skitten i lakken en gang jeg håndpolerte den (noen år siden). Ser fortsatt matt og skitten ut.

Ellers er bilen strøken for alderen, så godt som null rust. Det er noen paneler på den som er lakket med matt klarlakk, hvordan gripe an? Produktene jeg får er Scholl s03 gold, s17+ og s40. Pads til Das6 Pro DA fra Uber. Har også tilgang til roterende hvis jeg tør å bruke den, men vet ikke hvilke pads den har.

Forslag til en liten guide på en bil som dette? Altså skitten lakk, swirls, DA..

Har lakkrens fra Meguiars (step 1).

Mulig at det er litt forvirrende skrevet, men jeg prøver likevel:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mercedes-Benz fra perioden 1983 - 1992 har ofte medium lakk. Begynn med mildeste kombo pad/polish hvis du tenker å bruke roterende. Gå gradvis over til grovere kombo til du får ønsket resultat. Etterhvert ser du hvordan lakken reagerer på arbeidet ditt og fortsetter slik.

Grundig avfetting, forvask og clay er nødvendig først, så lakken er ren på overflaten.

Du får nok en langt penere bil, bare med DC1 lakkrens for hånd. Det vil fjerne møkk fra porene i lakken.

Skal du få gjort noe med riper, må du over på nevnte Schollprodukter og en DA eller roterende maskin.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, var som jeg tenkte:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive