Matti

Clay + Lube

29 innlegg i emnet

Hva kan jeg bruke som lube når jeg skal gå over med clay på bilen? Kan man bruke vann på en sprayflaske eller må det være noe spesielle greier?

Jeg har den blå clay fra CG...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bland i litt bilsåpe i vannet :)

Personlig bruker jeg Optimum No Rinse, som funker gull.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint med en QuickDetailer eller en vindusrens også..

Men husk å "smøre" godt.. Lite lube kan lage riper har jeg erfart.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

QuickDetailer fra Meg?

Bilsåpe i vannet, men blir det ikke spor etter såpa på bilen da, da må vel bilen spyles ned/vaskes igjen etter?

Aldri brukt bilsåpeblanding før serru...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ONR er en såpe/Quick Detailer/Claylube helt etter hvilke forhold du blander det.

Megs Quick Detailer funker meget bra.

Har ikke testet vanlig bilsåpe selv, men skal fungere det også. Jeg pleier uansett å skylle av bilen etter clay i tillfelle det skulle ligge løse partikler på lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo Megs QD som følger med i megs sitt "clay-kit" så ja, det funker fint

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optimum No Rinse flaske på 1 liter og du har claylube for lang tid fremover... fungerer supert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte bilsåpe som lube en gang, men claybaren gikk i oppløsning da!

Nå husker jeg ikke i farten hvilken såpe det var, men en av Meguiars sin var det hvertfall..

Wolfgang Claybar :)

Jeg har også brukt vann som lube, og det funker bra! Bare ikke vær beskjeden med vannbruken så går det bra for min del hvertfall ;)

Endret av FiveInline
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optimum No Rinse flaske på 1 liter og du har claylube for lang tid fremover... fungerer supert..

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt gammel tråd dette, men, jeg prøvde clay for første gang idag,(B-H auto clay) brukte bare vann som lube, da jeg ikke turte å bruke noe såpe siden en rapporterte at clayen løste seg opp.

men den la igjen masse fett som ikke var særlig morsom å fjerne.

så, uten ONR for hånd, vil jeg gjerne at dere som lager lube selv forklarer eller avslører " your best mix " :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at du har clayet så må du uansett polere, så det fettet du snakker om fjernes da.. Sikker på at det ikke var claymerker da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ONR har bare gjort meg forbanna.Det passer mer som glidemiddel på andre områder enn bilpleie, og særlig clay :P Bruker kun CG maxi suds2 som lube.God glid uten å gleppe claybaren hele tiden :) Vet mange liker ONR, så skal ikke rakke ned på den.Mener bare at den har for god glid, selv med kun få par dråper i 0,5 l vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, skal polere men med en smørende lube skal vel ikke clayfettet sitte igjen på bilen? det ble nok for" tørt" med bare vann.

det er nok ikke heldig at halve clayklysa sitter igjen på bilen når den skal poleres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, skal polere men med en smørende lube skal vel ikke clayfettet sitte igjen på bilen? det ble nok for" tørt" med bare vann.

det er nok ikke heldig at halve clayklysa sitter igjen på bilen når den skal poleres.

Neste gang kan du evt. prøve å ha en liten skvett med en mild og fin bilsåpe i vannet for å få litt bedre glid ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hadde faktisk ei flaske med CG maxi suds2, så da prøver vi det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg clayet med B-H hvit auto-clay nå i helgen med vann som smøring, og det funket som bare juling. Merket ikke noe til at den la igjen fettmerker på lakken, men noen claymerker ble det jo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme masse som jeg har dette,

Grunnet sykdom har jeg ikke fått testet noe ennå, men hva er claymerker? noen som har et godt eksempel på det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme masse som jeg har dette,

Grunnet sykdom har jeg ikke fått testet noe ennå, men hva er claymerker? noen som har et godt eksempel på det?

Det er striper på opptil noen cm som ses som matte felt. Tydelig særlig på lakktoppene på "appelsinlakk".

De forsvinner lett med maskinpolering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er striper på opptil noen cm som ses som matte felt. Tydelig særlig på lakktoppene på "appelsinlakk".

De forsvinner lett med maskinpolering.

dette virket veldig godt forklart, men forsto ingenting.

er clay en mild form for våtsliping, siden den tar topper av både lakk og møkk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bilde er etter claying ved for lav temperatur

IMG_0640.jpg

Dette bildet er etter clay på myk lakk. claymerkene kan ses under lyskilden

Image_639.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive