Tommy

Festool som "svetter"

Hvordan oppfører maskinen til dere andre som har festool seg? Min har nesten siden jeg fikk den "svettet" olje fra kjølerillene når jeg bruker den. Synes også det har blitt litt mere lyd i den i det siste. Noen andre som har dette problemet?

Ser slik ut etter litt bruk.

tn_IMG_0229_1.JPG

Endret av Tommy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min svetter ikke... ikke har den endret lyd siden den var ny heller... har brukt den bare på 3-4 biler til nå da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg har vært borti her som har svettet er billige best tool maskiner..

Ville nok fått selger til å sjekke med produsenten hvorfor det skjer, def om den lager mer lyd etterhvert. Høres ikke bra ut om det forsvinner smøremiddel fra maskinen, om det er det som skjer..

Presser du den hardt over lengre tid når du jobber med den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg har vært borti her som har svettet er billige best tool maskiner..

Ville nok fått selger til å sjekke med produsenten hvorfor det skjer, def om den lager mer lyd etterhvert. Høres ikke bra ut om det forsvinner smøremiddel fra maskinen, om det er det som skjer..

Presser du den hardt over lengre tid når du jobber med den?

Nei, den blir brukt ganske normalt, å den går ikke varm.

Denne kommer da fra gruppekjøpet til Scandicshine, så kansje Pirex har en formening om hva jeg skal gjøre. Regner jo med at dette er en garantisak i tilfelle, å da hadde det vært greit å kunne levert den inn på et verksted lokalt her, så jeg slipper å være uten maskin over lenger tid (midt i den travleste sesongen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Ketil kontaker sikkert Festool vedr det, maskinen er vel såpass ny at det er garantisak tipper jeg (om det skulle vise seg å være noe feil på den) kan være den bare kjøres inn også for den saks skyld og at det bare er overskytende fett/olje som kommer..

Må den på repp og du mangler maskin får du si ifra..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt min bare på to biler, men ikke noe svetting enda på den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskiner skal ikke svette slik som det der.

Kan tyde på at simmering mellom spindel og motor er dårlig, slik at grease ifra gearkassa lekker ut. Greasen får tynnere viskositet under drift.

Vil over tid føre til mere søl og til slutt havari på drevene i girkassa.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Ketil kontaker sikkert Festool vedr det, maskinen er vel såpass ny at det er garantisak tipper jeg (om det skulle vise seg å være noe feil på den) kan være den bare kjøres inn også for den saks skyld og at det bare er overskytende fett/olje som kommer..

Må den på repp og du mangler maskin får du si ifra..

Takker for tilbud Truls, men jeg har metaboen i bakhånd.

Maskiner skal ikke svette slik som det der.

Kan tyde på at simmering mellom spindel og motor er dårlig, slik at grease ifra gearkassa lekker ut. Greasen får tynnere viskositet under drift.

Vil over tid føre til mere søl og til slutt havari på drevene i girkassa.....

Det er dette jeg er redd for, mtp at jeg synes det har blitt litt mere lyd i den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive