Roybenz

Lage merker med påføringspad?

Hei!

Har tatt bilen min 2004 e klasse med stein hard lakk.

Fikk lyst å rive av meg håret etter at jeg fikk se noe som ser ut som merker etter påføringspaden til voksen.... Preppa med scholl s03 gold blå scholl pute så s30 med orange, wipedown og det så bra ut i sola. La på et lag concorso med gul skum påføringspad helt ny. Og når jeg så over i sola etterpå så er det noen steder noe som ser ut som svake merker etter sirklene jeg har beveget påføringspaden. Er det mulig å lage sånne merker, kan jeg ha tatt i for hardt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vasket bilen etter du har vokset den? Har du prøvd en QD for å ta bort "svetting" av voksen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en slags kant på de aplikatorene..Prøve med noe mykere/finere uten noe kant på.Jeg masserer nesten inn voksen med ett par kg press ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vasket enda skal gjøre det i morgen, må vel evt gå over med S30 igjen.... Det kan skyldes at voksen (swissvax concorso) har herdet for mye der sola traff bilen før jeg fikk tørket av? prøvde å gni med en finger uten at merkene gikk bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke umulig at det lager merker nei. Utrolig kjedelig når det er sånn, men det viser bare hvor forsiktig man må være på en del lakk... Bare pass på at det ikke ligger noe som helst på lakken før du starter påføring, evnt sjekk microfiber også og se om det er noe som ligger på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det merker etter voksen så husk også på ordtaket: likt løser likt... Det jeg ville gjort først er å vaske bilen igjen og så teste på merkene med Concorso igjen, da med en vanlig applicator pads som er rund, jobb det over merkene og se om det hjelper..

Vet du om bilen har vært på polering før eller om den er lakkert opp igjen noen steder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En myk finish poleringspad funker fint til LSP på følsom lakk. Hvit Cyclopad er en vinner ;)

Brukt for hånd i stedet for påføringspad, altså :)

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En myk finish poleringspad funker fint til LSP på følsom lakk. Hvit Cyclopad er en vinner ;)

Brukt for hånd i stedet for påføringspad, altså :)

Hadde på for hånd med en liten gul rund pad

Er det merker etter voksen så husk også på ordtaket: likt løser likt... Det jeg ville gjort først er å vaske bilen igjen og så teste på merkene med Concorso igjen, da med en vanlig applicator pads som er rund, jobb det over merkene og se om det hjelper..

Vet du om bilen har vært på polering før eller om den er lakkert opp igjen noen steder?

Det er orginal lakk tror jeg, får prøve med voks igjen før S30 hvertfall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme med SW Onyx.

Kjørte første S03 og så A15 og panelene var superstrøkne.

Etter at jeg hadde lagt Onyxen dukket det opp noen microskopiske striper/merker.

Jeg hadde ikke hatt wipedown mellom polish og voks, så trodde kanskje problemet lå der.

Her er tråden iallefall.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/7411-detaling-sort-b7-a4-avant-tdi-quattro/page__pid__164786#entry164786

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde på for hånd med en liten gul rund pad

Ja, jeg skjønte det :) Men noen ganger er de ikke myke og skånsomme nok. Derfor fikk du tipset om å bruke en ekstra myk poleringspad i stedet. Hvit Cyclo er en god del mykere og snillere mot lakken enn f. eks de gule påføringspadene fra Megiar's og Turtle wax.

Edit: Hvis bilen har fått pollen på lakken før voksing kan det være synderen.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skjønte det :) Men noen ganger er de ikke myke og skånsomme nok. Derfor fikk du tipset om å bruke en ekstra myk poleringspad i stedet. Hvit Cyclo er en god del mykere og snillere mot lakken enn f. eks de gule påføringspadene fra Megiar's og Turtle wax.

Edit: Hvis bilen har fått pollen på lakken før voksing kan det være synderen.

Brukte gul fra meguiars! Testa på et lite felt nå før jeg tok hele, og det ble faktisk bra! Jeg kunne se at det var et grått lag akkurat som jeg ikke har fått buffet ordentlig av voksen , men jeg har buffet som bare det.... La på et lag til nå og det ser bra ut, men så etter inspeksjon så ser jeg at det er kommet igjen / er der fortsatt... Kan det være svetting? er bare 13 grader ute. Hvordan fjærner man best svetting?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fjærner man best svetting?

Det var det første du fikk svar på. Sjekk innlegg nr 2 i denne tråden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde med qd i dag etter vask og det hjalp mot det grå som jeg kunne se når jeg inspirerte nærme med brinkmann. Men disse hologrammene eller merkene er der fortsatt i direkte sollys. Stedvis på bilen. Ikke over hele. Da blir det en runde til med s30 for å få vekk alt. Den røde applikatoren til lake country, er den myk nok til å ha på voks med? Bør jeg ta wipedown etter s30 for å få bedre heft til sv concorso ? Eller skal jeg legge den rett på etter å ha buffet vekk s30 ? :)

Bør jeg ha på CF etter s30 ? Evt hvorfor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive