magnul

Polering Av "ny" Bil

Siden faren min hater å polere bil har jeg tenkt til å ta litt ansvar. Bilen er en Renault Laguna ST (fransk bil-gud forby) som har en lys metallicfarge. Bilen skal få "full spring makeover" med vask, avfetting, claying, polering, forsegling, voks og dekk-, felg- og vinyloverhaling. Har rimelig god kontroll på alle trinnene (voks har jeg ikke enda), men lurer litt på hva jeg skal gjøre med poleringa. Selv om bilen er 3 år gammel har den fint lite swirls og annet kødd i lakken, så jeg lurer litt på hva som skal gjøre bilen "LSP-ready"? Det "snilleste" jeg har i arsenalet er MG80 og Menz Final finish PO85RD. Blir det for aggressivt til å gå på "ny" lakk (med min kjære CO DA-maskin), hvem bør jeg i så fall bruke, eller bør jeg kjøpe noe annet (i så fall hva).

-Magnus-

Endret av magnul
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siden faren min hater å polere bil har jeg tenkt til å ta litt ansvar. Bilen er en Renault Laguna ST (fransk bil-gud forby) som har en lys metallicfarge. Bilen skal få "full spring makeover" med vask, avfetting, claying, polering, forsegling, voks og dekk-, felg- og vinyloverhaling. Har rimelig god kontroll på alle trinnene (voks har jeg ikke enda), men lurer litt på hva jeg skal gjøre med poleringa. Selv om bilen er 3 år gammel har den fint lite swirls og annet kødd i lakken, så jeg lurer litt på hva som skal gjøre bilen "LSP-ready"? Det "snilleste" jeg har i arsenalet er MG80 og Menz Final finish PO85RD. Blir det for aggressivt til å gå på "ny" lakk (med min kjære CO DA-maskin), hvem bør jeg i så fall bruke, eller bør jeg kjøpe noe annet (i så fall hva).

-Magnus-

Jeg ville startet med Menzerna PO85RD, den skal få fjernet det lille som er der, og få glansen opp et hakk. Bruk gjerne en poleringspute. Ettersom det er metallic, ville jo enten Pinnacle Signature Series II eller Dp maxwax vært perfekt ;)

Ikke noe problem å kjøre på med maskin!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede brukt Menzerna PO85RD på min 2008mod SAAB :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode greier. Da satser jeg på Menz tenker jeg. Er ikke så nøye på hva jeg prøver på min egen bil, for den er basket case uansett, men har ikke så lyst til å herpe nye biler :o

Skal bli spennende å se til våren om alt det nyinnkjøpte (men uprøvde) klarer å ta alle swirls jeg har på bilen min eller om jeg må kjøpe meg rotary.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive