Anvaage

hvite prikker i lakken

hei, har lenge hatt noen hvite prikker i lakken, som jeg tenkte jeg skulle ta med clay til våren når jeg skulle polere. har nå komt så langt at jeg skulle begynde men ser at det har komt mange frele prikker og at jeg ikke får de bort med clay, noen som har et godt tips her?

prøvde å ta litt bilder men det var ikke lett.

IMG_0047.jpg

IMG_0045.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det steinsprut kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er steinsprut eller malingsflekker.

Er jo berre å kjenne etter om det er utenpå lakken eller om det er hakk inn i lakken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er steinsprut eller malingsflekker.

Er jo berre å kjenne etter om det er utenpå lakken eller om det er hakk inn i lakken

det ligger utenpå, synest det er rart vist det er maling, siden det har komt litt etterhvert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Døde insekt-egg? Polish-sprut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veimaling kanskje, som har sprutet opp på panseret ditt dersom du har kjørt bak en bil på en vei med nyoppmalte striper, fotgjengerfelt el.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser nesten ut som veimaling ja, la om til sommerdekk nå og innerskjermene hadde samme greia.

noen tips om hvordan jeg får det bort?

Endret av Anvaage
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På innerskjermene kan du vel bruke whitesprit. Der er det vel bare plast. På lakken vet jeg ikke om man kan bruke whitesprit. Andre her på forumet vet nok mer om akkurat det enn jeg.

Eller kanskje bruke en sterk avfetting, la det stå og godgjøre seg litt, spyl av og gå over med clay etterpå (en mer agressiv clay enn du allerede har prøvd). Maybe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

White sprit på q-tip, bløtgjøre flekkene litt, og så ta bakenden av en tannpriker(i tre)/fyrstikk og pirk forsiktig borti kanten på prikken. Burde være lett match!

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive