Gå til innhold
daniel

Ny bil ?

Hvilken ?   

82 medlemmer har stemt

1. 1.

• 2011 Mondeo, facelift, 2.0tdi
    • 2010 - 2011 Superb, 2,0tdi
    • 2010 Passat
    • 2010 Touran
    • 2010 V70

Recommended Posts

daniel    30
daniel

Bare for å se hva DCN mener om bilvalget

Endret av daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Kommer jo helt an på kravene..

Du får jo sykt mye utstyr på Passet Highline som standard, men den koster litt dersom du vil ha 4wd.

Nye Touran er jo en helt fantastisk bil, men fås ikke med 4wd. Og så må du jo vurdere motoralternativene all den tid en moderne dieselmotor ikke takler småkjøring spesielt bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

da skal jeg supplere med info

prisramme 350 - 380 `

km under 20` om det er bruktbil

4x4 er ikke ett krav

1,6tdi med 105hk er uaktuelt på en så stor familiebil

automat/dsg el lign er kjekt men ikke om det koster vesentlig mye

panamera er kjekt Bernhard men jeg trenger ikke en til ....

ser alt at det er 6 stemmer her, ingen av de er på mondeoen, hvorfor ? helst saklige argumenter her altså....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Tror ikke du får noe unisont svar fra "DCN" da det er mange medlemmer og minst like mange meninger og synspunkter.

Følg hodet, magen og hjertet, så blir du nok sikkert fornøyd.

Personlig hadde jeg sikkert valgt V70 med bensinmotor :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

hadde valget stått fritt hadde det blitt bensin og 200hk en plass =)

har heller ikke tro på noe unison mening her så det beste hadde kanskje vært en lukket avstemming uten mulighet for diskusjon bare for å se hvor det er flest stemmer =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

panamera er kjekt Bernhard men jeg trenger ikke en til ....

ser alt at det er 6 stemmer her, ingen av de er på mondeoen, hvorfor ? helst saklige argumenter her altså....

Siden du skal ha saklige argumenter så avstår jeg fra å svare :)

Kan du kjøpe en til da? Så kan jeg låne den ene, så får du den selvsagt tilbake når den skal på service eller jeg har vraket den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Skjønner at du vil ha en så ny bil som mulig og at bagasjeromsstørrelsen kanskje betyr en del :) (stikkord her: Travel light ;) )

Men hvorfor ikke se på denne kategorien biler A6, E-klasse, 5-serie i den prisklassen du opererer i. Både A6 og 5-serie kommer/har nettopp kommet i ny utgave og utgående modell faller jo da litt ekstra i pris.

Finn.no A6, E-Klasse, 5-serie

Endret av gjohn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjovas    7
bjovas

Av de du har der ville jeg uten tvil valgt Superb, naboen min har den og er veldig fornøyd.

Vurderte Skoda seriøst, men landet på Avensis selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Etter å ha kjørt en V70 i helgen må jeg si at den har en fantastisk komfort og med 2,4 diesel med 170 hk elns så gikk den greit også :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

Men Hvorfor ikke se på denne kategorien biler A6, E-klasse, 5-serie i den prisklassen du opererer i. Både A6 og 5-serie kommer/har nettopp kommet i ny utgave og utgående modell faller jo da litt ekstra i pris.

ser den, skal ta en liten titt i det segmentet og =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

ser den, skal ta en liten titt i det segmentet og =)

Trykk på linken i innlegget mitt ovenfor. 20 biler i prissegmentet ditt med lavest mulig km. T.o.m. en 5 serie i Bergen B) Hvis du kan leve med en 520D, ikke helskinn og manuelt klima anlegg. Det siste skulle være grunnlag for pruting. Sjelden du finner disse bilene uten helskinn og automatisk klima.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

skjønner =)

grei den skuten der, skal se litt mer på det enn som så =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Etter å ha kjørt en V70 i helgen må jeg si at den har en fantastisk komfort og med 2,4 diesel med 170 hk elns så gikk den greit også :D

Den 2.4litern med 163hk syns jeg var skikkelig slapp :( Mulig det skyldes automatkassen som stjeler endel moment, samt at det er en tung bil.

Nye Touran med 2.0 140hk commonrailmotor er utrolig romslig, bra sammenskrudd (kvalitet), ser ut som en million bucks med nye ledlamper og nytt design bak, og er utrolig god å kjøre MPV til tross.

Den nye commonrail-dieselen går også veldig stille/pent sammenlignet med den "gamle" pumpedysemotoren. En glimrende option til denne bilen er DSG-kassen som girer raskere og mykere enn vi greier med manuell, i tillegg til at du slipper effekttapet man får med vanlige slurekasser.

Jeg syns Touran gir mest for pengene på markedet idag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

har testet touran, sjonglerte litt med barnesete baki samt bur til bikkje, barnevogn osv...

touran er praktisk og grei men jeg ble ikke helt slått i taket av den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Nei, da må du nok over på helt andre biler enn de du har i pollen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Passat R36 er valget ;)

Ford Mondeo er vel biler som får mye skryt det, men syntes passaten er en fin bil også.. Subaru Legacy da?

Fin den også....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

Passat R36 er valget ;)

Ford Mondeo er vel biler som får mye skryt det, men syntes passaten er en fin bil også.. Subaru Legacy da?

Fin den også....

har sett litt på akkurat den Legacy`en der, synes det ser ut som flotte biler, ser litt teit ut med de små hjulene men jeg skal absolutt dra å teste.

Bor i samme gate som svogeren som kjører passat.... så jeg kan vell strengt bare si at passat utgår... kan ikke bo i samme gate og kjøre samme bil.....

Focusen ligger på finn.no så blir spennende å se hva som skjer

Endret av daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Min bror lurte på den nye passaten også men fikk han til å prøvekjøre mondeo, var ikke overasket over at han valgte å bestille seg en mondeo nei ;)

Mye mere bil for pengene og etter min mening både bedre å kjøre og finere å se til orginalt(og dette kommer av en VAG mann)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig