Enyafa

Full behandling svart Pajero 2008

Fant veien til dette FOLTTE forumet og nettside i går :D Virket meget bra og med mage utrolig flinke folk.

Har alltid likt detaling men har aldri dratt det til det store, etter og ha lest masse her her jeg tydeligvis solg som de fleste her. :lol:

Spørsmål:

Kjøpte en 08 pajero før jul og nå som våren er på full vei trenger den stakkars bilen litt pleie etter en hard vinter.

Den har selvfølgelig litt swirls etter maskin vask av tideligere eier som jeg vil få bort sammen med et bra resultat.

planen var å prøve mg sin 1-2-3 step, men bytter ut 3 med mg nxt da jeg har denne for tiden. Men etter å ha lest her er jeg mer usikker en noen sine, ikke på mg men det er så SYKT mange forsjellige produkter som blir anbefalt her.

Noen som kan anbefale meg noen produkter her, ikke noe aio greier ;)

Har en biltema rotasjons maskin men er usikker på om jeg tør og slippe den til på bilen, vurderer en DA. Da jeg har lest meg til at den skal være mer eller mindre idiot "sikker". MG sin til 3000 kr er den bra, eller noe alternativt til denne evt?

Endret av Enyafa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars sin G220 er en knall maskin, DAS pro, DoDo maskinen skal også være gode maskiner, men de har jeg ikke testet. De strekker seg vel fra 1500,- til sirka 2999,- mener jeg å huske.

Brukte G220 + Meguiars Ultimate Compound her sammen med Gul Uber pad (compound pad) og det tok bra med merker og riper i en sølvgrå bil.. Så det kan anbefales.

I og med du har sort Pajero, noe jeg kan tippe er en bløt lakk, ville jeg anbefalt deg DA maskin til den, da er du 99% sikker på å få det bra uten kjøregater, hologrammer etc (så fremt du ikke har håndtert roterende før eller skal ta mange biler etterhvert)

Vil du inn i mer budsjettklasse så er ikke Biltema sin 2 hodene DA maskin + sonax pads + Ultimate Compound en dum ide. Det tar bra med merker det også og etterlater bra finish på sort lakk.

Litt mer "dill" med 2 hoder kontra 1 hode på DA maskin, men det duger. Er ikke pris et tema, så gå for 1 hode og da gjerne G220n, solid og god maskin å bruke.

Scholl kommer også med en egen DA maskin snart som skal være en knallmaskin (rundt 4000,-) men den har vel bare et par stk her på forumet testet enda, så det er litt tidlig å si om massene her liker den. Ut i fra det jeg har hørt er det en god maskin.

Vedr produkt til DA maskiner, så kommer en ikke utenom Ultimate Compound fra Meguiars, det er et produkt jeg blir imponert over hver gang jeg bruker det, og har etterhvert fjernet bra store merker i lakk med det. koster ikke voldsomt heller, og er uansett et greit produkt å ha i bakhanda om du sliter med en sticky eller bløt lakktype (fjerne kjøregater er den gull til)

Samt velkommen hit til bilpleie"plata"... :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, hva anbefales som polish etter UC? Er MG deep crystal noe å bruke her siden den er anbefalt til mørke farger, eller noe annet som anbefales?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikkje vanligt å bruke enda ein polish etter UC (som er ein polish)

Eg hadde gått direkte på ein voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikkje vanligt å bruke enda ein polish etter UC (som er ein polish)

Eg hadde gått direkte på ein voks.

Ok, så på MG sine sider at du kunne bruke deep crystal etter UC, for å få et enda bedre resultat? men om det ikke er nødvenig som du sier så er det vel bare å kjøre på med voks etter på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk gjerne Deep Crystal polish etter UC om du ønsker det, har ikke gjort det her, men kan nok gi det et lite hakk mer glans ja :)

DC kan du også bruke sammen med DA masikn, da med bløte pads. Det er en WOWO sak (wipe on, wipe off) så den skal du ta pr panel, dvs den skal ikke tørke på lakken din..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekke de handlekorgene på nettet så du bare kan hive opp i ting "uten" at de blir tyngre

Så nå er det bare til og vente på pakkene med det jeg mangler, så er jeg klar til å angripe bilen

Har bestil:

Kestrel Das-6pro

Grit guard bøtte

P21s felgvask

Autobrite Snow form

CG citrus wash

3m maskeringstape

Pricbort

Scandichine mild clay

Uber gul

Ubder blå

Scholl Ice 9000

Scholl purple 9000 venyl

MF glass

Chenile vaske hanske

CG skinnpleie kombo

CG leather scent

CG citrus wash

CG Bare Bones

CG Miracle dryer

CG green Monster

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive