TrondTollefsen

Scholl produkter?

29 innlegg i emnet

Hei. Har bestillt litt forskjellig produkter og trenger litt guiding.

Lurer på om det er en god miks jeg har planlagt her.

Har handlet masse forskjellig men er hovedsaklig rubbing/polish/voks og pads sammensetningen eg er litt usikker på.

- Kestrel das6 pro er handlet.

- Scholl s03 gold

- Scholl s40

- scholl blå pads

- scholl orange pads

- swissvax concorso

Vil s03 gold etterfulgt av s40 fungere fint? eller burde eg hatt s30 evt s17 i tillegg?

Hvilke pads anbvefales her? Blå scholl på s03 gold og orange scholl på s40?

Har både VW og Audi som skal shines. Er stort sett vaskestriper som skal korrigeres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel tenkt ganske riktig i forhold til polish/pads. Kan muligens ev bruke gul pad, som er bittelitt grovere enn blå om jeg ikke tar helt feil..

Elers er jo s40 med orange en combo mange bruker, så dette tror jeg skal bli greit!

Er vel ikke no vits med s17 etter s3gold. men s40 fjerner ev kjørespor og gir veldig blank finish:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Så s03 gold på blå pad etterfulgt av s40 på orange vil fungere bra.

Men kan det bli bedre med s30 på orange istedet for s40? Eller hva er den store forskjellen på disse to?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S40 vil etterlate en litt blankere finish enn det S30 gjør. Men du kan også oppleve at S40 ikke klarer å fjerne hologrammer osv som S3 Gold kan etterlate da dette er en veldig grov polish.

Jeg hadde nok gått for S30 personlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør litt jeg også siden jeg har lurt på det samme.

Vil man klare seg med å gå rett på S40 for å KUN ta vaskestriper, eller er det S30 som må til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg tatt S30 foran S40, hvis valget står mellom de to. S30 tar noe mer, men avslutter samtidig veldig bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke har s30 (foreløpig) kunne det vært en god idè å bruke orange pad på s03 gold isteden for blå for å unngå hologrammer?

Kommer sikkert til å handle inn s30 og evt s17 etterhvert. Ble plutselig fort dyrt når handlekurvene skulle betales :)

Så finishen på s30 og s40 er rimelig lik?

EDIT: Da fikk eg lagt s30+ på bestillingen fra SS, så da får eg prøvd den og :)

Endret av TrondTollefsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med bjorke..... det er for langt fra s03 til s40.....

Siden jeg ikke har s30 (foreløpig) kunne det vært en god idè å bruke orange pad på s03 gold isteden for blå for å unngå hologrammer?

Kommer sikkert til å handle inn s30 og evt s17 etterhvert. Ble plutselig fort dyrt når handlekurvene skulle betales :)

Så finishen på s30 og s40 er rimelig lik?

EDIT: Da fikk eg lagt s30+ på bestillingen fra SS, så da får eg prøvd den og :)

du må ha en polish til å rette opp i ujevnhetene fra s03`en og der kan s40 komme til kort... derav behov for s30

en her på dcn ringte meg i helgen ang akkurat dette, når han la på s30 istedenfor s40 etter kjøring med s03 forsvant alle problemene og alt ble gull, eller Gold som scholl kaller det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kommer s40 til sin beste rett? Tenker da på hva man kan bruke før s40 for best resultat? Blir s40 etter en runde s30 smør på flesk?

Mye spørsmål her, men på en bil med lite/moderat vaskeriper kan man starte rett på s30 (blå/orange pad) og så s40 og få et bra resultat?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørmålet er hva må du bruke for å få korrigert så mye som du ønsker og det er det lakken din som bestemmer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørmålet er hva må du bruke for å få korrigert så mye som du ønsker og det er det lakken din som bestemmer

Ok. Bare prøve meg litt fram med de forskjellige produktene jeg har, så finner jeg vel ut hva som fungerer best på den lakken jeg skal jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer det også å starte med s03 gold, deretter s17, og til slutt avslutte med s40 ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer det også å starte med s03 gold, deretter s17, og til slutt avslutte med s40 ?

klart det men det er ikke sikkert du må så hardt til som s03gold... kan godt tenkes du klarer deg langt med s17, men kanskje på noe rds må du til med s03... prøv alltid svakere kombo først.....

korrigerer focusen min holofritt med s17

Endret av daniel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man trenger altså ikke bruke samme komboen over hele bilen ? Hvis det er f.eks noen litt vanskligere RDs-riper

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

korrigerer focusen min holofritt med s17

Panther Black, sort Scholl og S17+? Eller orange Scholl / Über og S17+?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 99mod hvit VW passat med masse små riper og vaskeriper. Ser for meg der s03 gold, så s30 ettfulgt av SV concorso.

2010 Audi A4 hvit med lite og lette vaskestriper. s30, så s40 + SV concorso.

Bare skriver ned det jeg ser for meg hehe. Blir selvfølgelig å prøve seg fram varsomt og så gå grovere hvis det trengs. Gleder meg virkelig til å prøve skikkelige produkter :)

Leser mye lure tips og triks og blir mektig imponert når jeg leser i work loggene her inne. Mye god kunnskap!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hrmfff.....nå har jeg brukt store deler av dagen til å ta min nye bil med s03gold. I morgen blir det ny omgang med finere produkt. "Problemet" er at jeg har bare s17 og s40. Hadde tenkt meg å hoppe over s17 og rett til s40, men dette blir altså i utgangspunktet et for stort sprang?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hrmfff.....nå har jeg brukt store deler av dagen til å ta min nye bil med s03gold. I morgen blir det ny omgang med finere produkt. "Problemet" er at jeg har bare s17 og s40. Hadde tenkt meg å hoppe over s17 og rett til s40, men dette blir altså i utgangspunktet et for stort sprang?

Svaret her er : Prøv, så finner du ut. Er lakken din som forteller deg svaret...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg fryktet. Ikke så dreven, så har litt dialogproblemer med lakken :P

Hvordan ser jeg om jeg kan bruke s40? Hvis resultatet er bra nok etter s03?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en runde med S40, ta wipedown (50/50 kondensfjerner og vann eller tilsvarende, glassrens, 3M control spray, scholl cf2) For å fjerne oljene fra polishen, kontroller med LED-lykt for å se om du har hologrammer :) Er det hologrammer kan du jo prøve med S40 meed mer press annen hastighet eller grovere pute for å se om det hjelper og :)

I verste fall vil du se om det er "spøkelser" i lakken ute i sola en dag :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive