code13

#3 S&S: BMW 318iT 2002

BMW 2002 318i TopazBlå

Samboern og ungen "sin" bil får seg en liten rask shine (ca 15 timer) tanken var bare å få vekk noe swirls og ikke tenke så mye på rds.Bilen ble tatt ifjor med Biltemas 2-h-DA og Megs3step. En liten vedlikeholdspolering nå altså:

På med avfettning Sonax Power avfettning i noen minutter og deretter og Surfex HD 1:3

DSC_0096.jpg

Så foamer vi bilen med litt diverse såpe

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

Pensel i lister, nyrer, tanklokk, utvendig plastikk detaljer

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

Vasket også på undersiden av panser. Motorom ble dekket til men ikke høyspylt. Ble håndvask + CG black trim på plastikk.

DSC_0101.jpg

DSC_0102.jpg

Bil tørket og får på seg Iron X - tok en Iron X behandling for ett par mnd siden og da blødde det, men ikke nå.

DSC_0108.jpg

Felger får seg Sonax Felgrens, disse blødde! :)

DSC_0109.jpg

Clayet bilen, var nesten ingenting. Og her er den ferdig vasket, klar for lakk inspeksjon:

DSC_0111.jpg

Diverse lakk inspeksjon, ikke så altfor swirls:

DSC_0114.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0121.jpg

Poleringsmidler:

Prøvde først med UFSE+blå pad men tok ikke altfor mye. Gul+gul tok helt ok til vedlikeholds polering. Prøvde å bruke gul pad og UFC og Grønn pad + Gul polish. Endte tilslutt at det ble kjørt litt blandet mellom gul og grønn 3M med tilhørendes pad på bilen. Typisk 4 pass i medium trykk og 2000rpm.

Mitt inntrykk at lakken var hardere enn Opel/WV sin lakk, vanskeligere å få tatt swirls og riper. Samtidig,enten så er lakken myk, eller så er mf klutene blitt steinharde - lagde mikroswirls på mine fleste mf. Måtte finne den tykkeste og buffe rester av veldig løst.

Litt komboprøving:

DSC_0123.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0125.jpg

Baklyktene ble våtslipt med 2500grit og polert med UFC + UFSE

DSC_0126.jpg

DSC_0129.jpg

Divese holosjekking etter UFSE - var flere steder som jeg måtte ta en strafferunde - var litt stresset pga dama ville ha bilen ferdig pga en grillfest (som ikke ble noe av)

DSC_0132.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0153.jpg

DSC_0138.jpg

Ble ikke tatt så mange bilder denne gangen pga tidspress.

Her er noen dårlige ferdige bilder.

LSP:

CG Blacklight x1

CH Hybrid V7 x1

Autoglym HD x1

CG blacktrim på svart plastikk utvendig, motorrom, og dekk.

Autosol + MGS metal på eksos

Felg MG nxt sealer

Barebones i hjulhus

RainX vindu

DSC_0148.jpg

DSC_0147.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0150.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0156.jpg

DSC_0151.jpg

takk for titten :)

mvh code

13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo flott resultat det der ja.. blank og fin.. Fin blåfarge!!

Hvordan var Blacklight og Hybrid V7? jeg venter pakke av de!!

cred gitt..

Kyrre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo upåklagelig resultat. Meget bra jobba! :) Fin blåfarge som kler strøken lakk. Respekt av orignale BBS felger på "konebilen" ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jkkarl: Jo takk :) Digger blå fargen, det var en kritere for å ha denne stasjonsvognen. Har hatt en coupe versjon i sølv og det var litt kjedelig.

CG Blacklight lukter super digg! du blir ikke wow'a med en gang du tar den av, men vent i 30 min - så skjer det ett eller annet - blir dyp i fargen og blank. Hybrid V7 er jeg litt usikker på hva den gjør i forhold til look på denne bilen. På den en grønn Vectra jeg tok for ett par uker siden så ble fargen "krommet" og blank. Lukter friskt og appelsin. takk for cred :)

Solberg: Tusen takk :) Det er nok ikke ekte BBS nei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb :) Clayet du før håndvask, eller misforstår jeg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobba, lokalene tatt i betraktning (eller mangelen på) :)

Keep it up!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig pent dette :) +1 cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johnsta: hehe nei, ser nå at setningen kom feil ut. håndvask etter avspyling av foam canon, tørk av bil, deretter ironx, spyle av og clay til sist før lakk inspeksjon.

Knutis: takker :) polerte i garasjen for det meste. Måtte dog rygge inn/kjøre inn for å bytte side da. Wipedown med kontrollspray og surfex 1:0 ute samt lsp (utrolig gøy å se skitt,olje og slikt løsne seg når ren surfex ble spylt ned på asfalt, er det farlig å vaske asfalt gården med surfex? Ble så rent :) kan den bli porås og ødelagt?)

Øhn: takker, er ikke helt på dcn s&s standar med tanke på writeup og bilder på denne bilen, men takker for cred :) er mye gøy og knallgode $&$ å se på formet for tiden, bl.a din :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken ble den :) Bra å se at du er aktiv enda! Likte veldig godt første S&S din også, og har venta på ny :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil og flott jobb! E46 facelift er ikke feil ;)

Er det foamgun du har brukt? (hageslange)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmsilset: takker :) Ja er aktiv enda, once you go shiny you never go shitty - ja den første show&shine poloen var mye mer gøy å ta, liker best å ta sikkelig slitne biler, mye mer gøy å lage s&s av.

Dr_S: det er foam canon, blandet bare ikke så mye såpe i. og bildet ble vel tatt noen mintter etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba og pen bil :) E46 med facelift er en veldig pen bil

Synd det med marring med microfiber på BMW lakk (ser det er litt på det ene holosjekk-bildet) - har fått meg noen "faen-opplevelser" selv.. Kjedelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive