v50

Anbefaling av DA-maskin

Har nettopp gått til innkjøp av hele meguirs 1-2-3 step serien (tech wax som step 3) og tenkte å begynne på dette en dag...

Kjøpte også scratchX 2.0 som jeg hadde tenkte å bruke til å fjerne en del swirls, men innser at jeg muligens må investere i en DA maskin og bruke Meguiar Ultimate Compound, for å få det helt fint.... Noen som har noe formening om hvor mye man kan få vekk med scratchX 2.0 ved bruk av hendene?

Men ønsker også svært gjerne anbefalinger på gode DA maskiner i prisklassen 1000-2000kr da jeg muligens kommer til å investere i en maskin... ;)

Har sett litt på denne: link

Noen som har erfaring med denne, eventuelt vet om bedre i den prisklassen...

Eller er det slik at jeg må opp en prisklasse? Har også sett litt på denne: link2

Setter stor pris på tips og tilbakemeldinger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Buff Daddy'en er en DAS6 i annen innpakning.

Det er en kjempemaskin for nybegynnere, men den bråker og rister endel for folk som tilbringer noen hundre timer i garasjen hver måned.

Skal du opp i pris ville jeg heller gått rett på Flex eller vente på den nye Scholl-maskinen, som jeg ser flere er imponert over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en flex DA og er vanvittig fornøyd med denne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må legge til at Buff Daddy er 500watts versjonen til Kestrel og Kestrel Pro er på 850watt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Buff Daddy'en er en DAS6 i annen innpakning.

Det er en kjempemaskin for nybegynnere, men den bråker og rister endel for folk som tilbringer noen hundre timer i garasjen hver måned.

Skal du opp i pris ville jeg heller gått rett på Flex eller vente på den nye Scholl-maskinen, som jeg ser flere er imponert over.

Har ikke tenkt å bruke den mer enn 3-4 ganger i året, så blir ikke så mye.. Er nybegynner så ønsker en rimelig, grei maskin som ikke er så alt for værst... Heller mer mot å bruke 1500kr på maskin no, og heller kjøpe en som er bedre ved en senere anledning om det ikke er godt nok med denne til mitt bruk...

Jeg har en flex DA og er vanvittig fornøyd med denne :)

Oki, prisklasse? Link til noen som selger til en god pris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir du nok godt fornøyd med Das6. :)

Flex ligger mye høyere i pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har planer om å begynne med en DAS6-Pro.

Om jeg trives godt med den, så blir det vel kanskje en Flex senere.

Føler ikke jeg kan legge 3000+ i en maskin før jeg vet om det blir brukt :)

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett litt på det så tror jeg at jeg satser på das6 pro : Das-6 pro

Men hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med hvilken pads/poleringsputer jeg trenger : Poleringsputer

Hadde vært kjempefint om noen kunne satt opp en slags "handleliste" til meg :)

Som nevnt tidligere skal eg bruke meguiars 1-2-3 step, og skal bruke Meguiars compound for å fjerne swirls ol...

Lurt å bestille en mindre bakplate til mindre puter for de mindre områdene, eller funker det fint med kun èn stor en?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett litt på det så tror jeg at jeg satser på das6 pro : Das-6 pro

Men hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med hvilken pads/poleringsputer jeg trenger : Poleringsputer

Hadde vært kjempefint om noen kunne satt opp en slags "handleliste" til meg :)

Som nevnt tidligere skal eg bruke meguiars 1-2-3 step, og skal bruke Meguiars compound for å fjerne swirls ol...

Lurt å bestille en mindre bakplate til mindre puter for de mindre områdene, eller funker det fint med kun èn stor en?

Noen som kan helpe? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer i grunn på det samme. Har nettopp kjøpt meg DAS6, men tror det kan blir greit klønete på trange/kronglete plasser med den store bakplata.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe formening om hvor mye man kan få vekk med scratchX 2.0 ved bruk av hendene?

Kommer veldig ann på hvor hard lakken er. På f.eks. myk Toyota lakk kan du fjerne en god del og jeg har også klart å ta endel på min sølb bmw som er medium hard. Men du må brette opp arma og ta i litt, holder ikke med en runde, må ofte opp i 4-6 runder for å få det helt bra.

Mange produkter tar forøvrig bedre for hånd enn på DA-maskin, men det blir jo veldig tungt å gå over en hel bil for hånd hvis du skal fjerne swirls og riper.

Meguiars testet sin #105 (12 av 12 i cut) og den tok bedre for hånd enn på roterende maskin, så det kan være greit å ta frem nevene innimellom på spesielt vanskelige riper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, har en volvo v50 2009 modell... Hvilkene forskjellige poleringsputer burdre jeg bruke da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive