bjovas

Maskeringstape

Oppdaget plutselig at det er anbefalt å maskere bilen før polering, og det høres jo i og for seg logisk ut. Antar at man maskerer det meste som ikke er vanlige lakkerte deler, men tar man også alle krommede detaljer?

Og: Kan man bruke hvilken som helt maskeringstape, eller er det noen spesielle som er bedre for å ikke sette malingflekker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte med 2 ruller med 3m sin 3434 blå.

Den er vel mest brukt tror jeg.

Forøvrig ikke så voldsom dyr heller :)

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som ved maskering ellers kan det være greit å styre unna billigteip, de blir det gjerne limrester av. Som miata nevner, 3M sin er fin :)

Maskerer alt av plast, kanter, skjøter som padden(spesielt siden av padden) kan komme borti. Hvis man f.eks polerer døra, og så kommer kanten på padden borti dørhåndtak eller speilhuset eller no, så vil man frese gjennom lakken der veldig veldig fort! Bedre å maskere litt for mye enn litt for lite :)

Kromlister kommer an på, er det plastlister med "blankt" på, masker jeg det som vanlig. Er det polert metall(uten no belegg) maskerer jeg ikke og polerer dette også så godt det lar seg gjøre

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg tenkt å bruke maskin, er ikke behovet like stort da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er behovet minimalt, KAN være greit å maskere ulakkert plast da polishrester der kan være noe drit å få vekk. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke skal bruke maskin er det ikke noe behov for å maskere mtp varme ifra pad eller noe lignende. Eneste grunner for å maskere hvis du skal polere for hånd er jo for å slippe å kline inn alt med polish :)

Jeg personlig hadde nok droppa maskeringen da

Edit:

AndersB var kjappere gitt :P

Endret av Mats
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva slags bil har du og kva slags produkter skal du bruke.

Eg har aldri maskert bilen ved bruk av håndprodukter.

Men har du produkter som liker å lage kvite merker på plastlister på bilen, kan det være greit å maskere litt.

Edit: Eg vart vist altfor sein her! :P

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om andre skulle finne på å søke opp tråden: 3m's blå maskeringstape kalt 3434 er helt konge.

Koster ca 25kr pr rull hos lokalt lakkfirma, anbefales.

Billig maskeringstape fra Biltema eller annen dyr tape fra Scotch anbefales ikke, da begge legger igjen greit med limrester.

Og etter mange timer i garasjen er det det siste du vil begynne med; fjerning av unødvendige limrester på alle plast og gummidetaljer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig har en Avensis Stasjonsvogn ash grey metallic, og kommer til å bruke Duragloss 101 og 111, om det har noen innvirkning. Er stort sett lakk over det hele, men noen unntak er det jo.

Crazy mye svar på et øyeblikk. :D

Endret av bjovas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive