bilmagikeren

3m sungun o.l

Er det noen som kan gi meg noen råd angående lys? Jeg har tenkt å kjøpe en lykt til å bruke mens jeg polerer for å se kjørespor etc.. Har prøvd 3m sungun bittelitt og har generelt dårlig kunnskap rundt "lomelykter". Er det sånn at sungun er overleggen over andre lykter? Skal som sagt egentlig kun bruke den til polering, men om den kan brukes i andre sammenhenger, er ikke noe minus. Har sett litt på ledlenser p6? og lignende, men vet ikke hvordan de er til mitt bruk.

Håper på noen gode innspill.

mvh cocos

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Led er overlegent når det kommer til hologrammer. Jeg bruker en fra DealExtreme for øyeblikket men er ikke helt fornøyd med denne, kvalitetsmessig.

3M Sun Gun er på den andre siden genial til å få frem defekter i lakket, grunnet spesifikasjonene til pæren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, så lenge det er led så er det greit å bruke? Er det samme hvor sterk den er? lumen etc...

Sungun er jo ikke akuratt gratis uansett hvor du kjøper den.

Sånn ledlenser da? p6 el p7 er vel fine ledlykter, men er de bra til inspeksjon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, Sun Gun er ikke billig. Her ser du en måte du kan lage din egen versjon, litt rimeligere. Hjemmelaget "Sun Gun"

Når det kommer til typer Ledlykter og hva som er best mht lumen osv er jeg ikke sikker. Jeg hadde en LedLenser tidligere, av den litt mindre versjonen og syntes ikke denne var så veldig god.

Jeg har også disse to:

TrustFire SSC P7

UltraFire WF-500

Førstnevnte fikk jeg tips om her inne og er den jeg har brukt mest, men den er ikke så pålitlig som jeg skulle ønske, kan slå seg av når den vil og trenger et lite kakk for å lyse igjen. Nummer 2 lever helt sitt eget liv, og det er tydeligvis et diskoliv den vil leve for etter ca 1 sek begynner den å blinke helt vilt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha kvalitet når det gjelder LED lykter kjør Surefire. Jeg har tilfeldigvis en til salgs også :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett den hjemmelagde og den er jo fin, men jeg er veeldig grønn på sånne ting.. Kunne kanskje klart det, men det hadde blitt STORT prosjekt jeg ikke har mulighet for. MEN om noen som skal lage, lager en til meg på bestilling, blir jeg ikke lei meg:) Kunne jo ev kjøpt "Skallet" selv el noe. Så det er bare å si ifra om det er aktuelt.

Jeg har et par sånne led lykter de har ved kassa på shell til 99.- tror ikke de er de beste, mene er jo led..

Mats: kunne byttet mot 1l scholl s30?

Beklager om det er i feil forum..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers takk cocos men jeg har 1l med S30 fra før av hehe, vil ha 400,- det er halv pris av hva den koster ny her og da følger det med ett hylster.

Sorry offtopic :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem det:)

Ser ann litt..

Fortsatt interessert i innspill angående gode lykter!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For holospotting er LED tingen, jo mer "konsentrert" lys jo bedre. Jeg bruker en slik og er kjempefornøyd!

Til swirls og andre defekter funker halogen lys eller solen best. Her bruker jeg noen 500w arbeidslys og synes de fungerer helt greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive