Erik S

Meguiars ULltimate Compund og valg av pads

Hei.

Har gått til innkøp av Ultimate Compound fra Meguiars, samt Biltema sin tohodete DA maskin. Har forstått at de padsene som følger med ikke er særlig mye å skryte av og ønsker nye for best mulig resultat.

Tanken med behandlingen er å bruke den til å fjerne småriper (type vaskeriper og swirls) her og der.

Spørsmålet er da hvilken type pad det er mest hensiktsmessig å bruke med den DA maskinen og Ultimate Compound? :blink: Sonax pads fra Clas Ohlson? Eller noe lignende denne typen?

Endret av ErikStep
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for meguiars sine 4" pads, burgunder og gul type :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk handler tohodet maskin i utgangspunktet, må jo være SÅ mye bedre å jobe med EN flate ? Til DA er UC utmerket, jeg bruker den mye og da med gul pute hvis det er myk lakk og burgunder hvis det er hard.

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Hiver meg på denne.

Er det en fordel å gå over med en fin pute til slutt, evt et annet finere polish (s40)? Eller gjør UC jobben alene. Holder det med gul og burgunder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å gå over med noe med mindre cut tilslutt, på sort finishing pad. F.eks MG #80

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UC trenger du ikke noe etter annet en bløtere pads om du bruker veldig grove pads på første runden..

Dr S: er vel litt mht priser vi jeg tippe, en Biltema maskine koster 299,- den billigste 1 hodede DA maskinen er vel 1.500,- tror jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankbil har Dodo sin til ca. 1300 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk handler tohodet maskin i utgangspunktet, må jo være SÅ mye bedre å jobe med EN flate ? Til DA er UC utmerket, jeg bruker den mye og da med gul pute hvis det er myk lakk og burgunder hvis det er hard.

Nå har jeg aldri prøvd noe annet enn min tohodete fra biltema, men det var utelukkende pris som gjorde at jeg valgte den hvertfall :) 349kr er jo vesentlig mindre enn 1299 for Dodo sin.

Er forøvrig helt enig i at det må være greiere å jobbe med enhodet maskin.

Hei.

Har gått til innkøp av Ultimate Compound fra Meguiars, samt Biltema sin tohodete DA maskin. Har forstått at de padsene som følger med ikke er særlig mye å skryte av og ønsker nye for best mulig resultat.

Tanken med behandlingen er å bruke den til å fjerne småriper (type vaskeriper og swirls) her og der.

Spørsmålet er da hvilken type pad det er mest hensiktsmessig å bruke med den DA maskinen og Ultimate Compound? :blink: Sonax pads fra Clas Ohlson? Eller noe lignende denne typen?

Har du prøvd å kjøre UC med Biltema sine pads? Fikk et brukbart resultat her. Nå har jeg ikke prøvd andre pads, og kommer nok til å gjøre det. Men du kan jo ta en liten test siden du først har Biltema pads liggende? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive