J-A-E

Sliter med sort Volvo

Har en 1998 Volvo V70 sort uten metallic.

Har testet med Orange pad og S3+ og avsluttet med Blå pad og S40

Blir mye riper igjen, og får noe kjører spor.

Noen som har løsning ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt hell med den lakken, og denne oppskriften:

Bytt ut til gul pad sammen med s03. Godt med press, og gå ned på laveste turtall samt slipp opp press på siste pass.

Og bruk orange pad sammen med s40. Hvis du ikke har s30 da.. Kort kjøretid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, tror jeg får prøve resepten din :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på at oppskriften til petter funker på 019 volvolakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fikk testa litt på panseret på ein 99 modell v70 med svart farge. (uten klarlakk ifølge eigar, so da er der sikker 019 lakken)

Det virka som lakken var hard. (lite erfaring med dette enno)

Og med den fargen ser du alt i sola!

Bilen hadde nettopp blitt polert, men eigar var ikkje heilt fornøyd med panseret. (kjapp maskinpolering med ei fin puta)

Etter litt testing fann eg ut at eg måtte opp på S03 og gul uber pad. (brukte flex roterende)

Sia eg har omtrent null erfaring med roterende ifra før, so tok eg ein 3 steg polering for å være sikkert på det ikkje er hologrammer på lakken.

So neste steg vart S17 på oransje uber. Siste steg vart S30 på grønn uber.

Lakken vart ikkje heilt perfekt, (dcn standard) men eigaren vart kjempefornøyd med arbeidet.

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å bestille alle pad fargene fra Scholl nå, så får jeg håpe jeg får det til :)

Jeg kjørte med 4" pader, får ikke noe dreis på 6" padene. Blir fort veldig sprettete, hva skyldes det??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å bestille alle pad fargene fra Scholl nå, så får jeg håpe jeg får det til :)

Jeg kjørte med 4" pader, får ikke noe dreis på 6" padene. Blir fort veldig sprettete, hva skyldes det??

4" går lettere mot lakken og bør være best for nybegynnere med maskin mener jeg. Når du blir sikrere på maskinbruken, slapper du mer av i armene og 6" går som en drøm. Dette kommer garantert etter hvert ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var godt å høre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror denne lakken er lik min passat sort, l041.

Slet litt med den, tok den med s03gold og gul uber og deretter s40 på DA maskin, dette så meget bra ut med "falsk" belysnin, led og halo.

Men i morges fikk eg sjokk i solen :( så ut som den var dekket i kjempe fin edderkoppnett :(

Oppskriften ble(etter hjelp ifra Daniel) å kjøre s30 på grønn uber på rotrende , dette sluttet nesten holofritt men kjørte over med s40 på da og da ble jeg fornøyd :)

Håper dette hjalp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive