Gå til innhold

Organisering av MF?


hgnubel

Recommended Posts

Lurer på hvordan folk her organiserer det de har av microfiber... jeg er fremdeles ganske på amatørstadiet her, men føler allerede at jeg sliter med å organisere tre tørkehåndkler, to-tre fluffy kluter til buffing og en håndfull universalkluter sånn at de ikke blir utsatt for støv og smuss. Og det kan vel umulig være særlig mye? :)

Mye av grunnen til at jeg sliter er gjerne at jeg må flytte dem med meg når jeg skal vaske siden jeg ikke har garasje eller egen p-plass. Hittil har jeg brukt små plastbokser med lokk fra IKEA, men føler ikke at det skalerer så bra... Kanskje det finnes en smart bag med forskjellige lommer til de ulike klutene? Har kikket litt rundt, men ikke sett noe veldig smart enda.

Alt av tips og smarte løsninger tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Jeg bruker disse plast boksene, når MF`n er møkkete legger jeg den i en plastpose som jeg tar med meg inn til vaskemaskinen.

Har en rull med plastposer (brødpose) og en sprittusj som jeg legger MF i mens jeg bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt større plastbokser fra Clasern som jeg bruker til alle produkter. MF har egne selvsagt, børster i en annen, polish i den tredje.

Etterhvert som jeg får mer og mer tinger som tar plass, så kjøper jeg en ny boks. Lett å bære alt fra garasjen og inn i kjellern til vintern og relativt greit organisert syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg har vertfall kjøpt slike plastkasser med hjul og lokk på Biltema som jeg har lagt alle mikrofiberklutene mine i.

koster 129,- pr. kasse og hvis du bare har noen få kluter, så klarer du deg lenge med en kasse.

Selv har jeg 8stk. kasser og disse kan også enkelt stables oppå hverandre.

http://www.biltema.no/no/Hjem/Oppbevaring/Esker/Sengeskuff/

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte tre plaskasser, gjennomsiktige hos Europris :)

funker helt knall, husker ikke pris, men ikke dyre greiene !

69.90,- Passe størrelse (passer i bil og garasje/inne), enkelt å stable. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasser her og. Veldig greit å frakte på det da.

-MF og reine mitts..

-Polish, voks, diverse lsp, dekk/gummifornyer etc..

-Pads og maskin

-Boks til sprayflasker, såpe etc.. Greit å ha dette i kasse med tanke på lekkasje under transport i bil.

Felgbørster ligger i bøtten.

Så jeg klarer meg greit med 4-5 kasser til eget bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte tre plaskasser, gjennomsiktige hos Europris :)

funker helt knall, husker ikke pris, men ikke dyre greiene !

69.90,- Passe størrelse (passer i bil og garasje/inne), enkelt å stable. Anbefales.

Bruker også disse og de funker knall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, plastbokser med lokk hel også. Har borra noen hull i lokket jeg da så det ikke mugner hvis noe ikke er helt tørt når det havner i boksen etter vask..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt en del med organisering av disse selv. Føler at jeg ikke får noen kontroll på hva som blir brukt når alt ligger slengt i kasser. Har stort sett hatt alt liggende på hyller i et eget skap organisert etter type, men har det problemet at bare en brøkdel av dem blir brukt, vasket og så slengt tilbake på toppen av haugen. Noe som gjør at noen av dem blir utslitt, mens 150 andre ligger ubrukte. Har nå pakket inn de fleste i zip-lock poser 1 og 1 og gjemt dem bort slik at det bare ligger igjen en 15-20 av hver type. Skulle ønske det fantes en type dispenser. Dra rene ut fra bunnen og legg nyvaskede på toppen igjen.

Jeg er ganske avhengig av å ha kontroll på hva som blir brukt til hva, hvor mange ganger de er brukt osv. Oppladbare batterier f.eks blir merket og ført logg over med antall ladninger, siste målte kapasitet osv. Har ikke funnet noen måte å merke MF kluter med tall.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...