Gå til innhold
vag1990

SWISSVAX PAINT RUBBER SETT BLÅ?

Recommended Posts

vag1990    53
vag1990

Noen som har prøvd SWISSVAX PAINT RUBBER SETT BLÅ?

Har noen rustflekker jeg skulle ha tatt, og vurderer og prøve dette sette når jeg skal "slipe" ut lakkovergangen for at det ikke skal se ut som at det ikke har vert gjort noe.

Er blandt annet på hjulbuene bak på min Passat, men ønsker ikke og måtte lakke hele skjermen men heller "flekke" over der det har vert rust...

Går det da ann og bruke dette sette til det, eller fungerer det bedre med noe annet?

Måten jeg har tenkt og gå fram er og slipe/sanblåse rust, påføre rustgrunning, sparkel, vanlig grunning, lakk, polering, voks og evt forseiler.

måten jeg har tenkt og slipe er først og fremst slipe til rust blir borte, så våtslipe et lite område rundt slik at grunningen får hefting. Deretter og våtslipe grunning og et område rundt slik at overgangen blir ganske ubetydlig og se når lakkoversprøytingen der det har blitt lakket uten at det har blitt slipt under blir borte.

Har også vurdert og bruke Scholl S03+, S30 får så og bruke S40 før SW6+ på denne jobben, men lurer på om SV-pakken fungerer til dette også,

eller om noen har noen andre tips om hva jeg skal gjøre :) Bare så det er sagt, så kommer jeg til og kjøre med S40 og SW6+ over hele bilen etter jobben er gjort da jeg ikke har brukt noen form for polish på bilen noen gang og har mye swirls og vaskeriper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Clay brukes for å rense lakken / ta "smårusk" i den. Den sliper ikke lakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Det du er ute etter er en "overspray-clay" Lønner seg å bruke før lakken er ferdig herdet, men bare tørr/halvherdet. Dog anbefaler jeg ikke den metoden for en nybegynner, men jeg syns heller du skal gå for våtslip i overgangen du får, når du maskerer før lakking bør du heller ikke legge tapen helt ned til lakkeringsområdet men brette den opp så du får en "støvkant" istedetfor en skarp overgang som du vil få om du legger maskeringen helt ned på lakken... Vet ikke hva slags lakk du har tenkt å bruke heller, men om det er spraybokslakk uten herder trenger du ikke hverken våtslip eller oversprayclay, da klarer du deg fint med S03+ eller 3M fast cut eller tilsvarende rubbing, lønner seg å gjøre dette i rundt 20 grader og ta rubbing i overgangen etter tre-fire timer... Da får du en glatt overgang, rubb da bare med spotpad i støvkanten, ikke lenger inn på lakkområdet... Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vag1990    53
vag1990

Er biloppretter lærling, når det kommer til maskering osv. har jeg alt av utstyr jeg trenger som skumband, både brede og smale maskeringstaper osv.

Og ja, skal bruke sprayboks til lakkeringen da det ikke er store områdene :) og ser ikke grunnen til og bruke lakksprøyte på noe som kanskje er 1,5^dm i areal.

Da tar jeg rubbing med S03+, men hvilken pad bør jeg bruke om jeg skal gjøre det for hånd? Og hva er lurest og bruke etter S03+?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

personlig vil jeg si glem det når det gjelder å gjøre det for hånd. Kjøp eller lån deg maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vag1990    53
vag1990

Har en roterende liggende, men har hørt at det ikke er og anbefale? Har brukt maskina på og vokse bil før, da med den medfølgende pad'n og turtle wax extreme nano-tech car wax...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

roterende er ikke for vokslegging. da bruker man DA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vag1990    53
vag1990

ok... brukte bare det jeg hadde når jeg holdt på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig