Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Takk for det.

Den går ganske bra syns jeg ihvertfall. ;)

Og kombinasjonen med 2.0 TFSI motoren og DSG-kassen er jeg svært fornøyd med.

Er ihvertfall ganske kjedelig å kjøre Touran bluemotion med manuell gir som jeg har som leiebil for øyeblikket mens bilen er inne til lakkering av fangeren og skjermen.

Skrevet

Bør vel gå godt denne, leste at den har ca 200 bensinhester, stemmer det?

Skrevet

Fornøyd sålangt med de skivene? Hva kostet de pr.par? Må ha nye skiver foran på min til året, og vurderer de skivene.

Ellers en fet bil, med de rette kombinasjonene motor/girkasse og koksgrå farge! :D

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet

Er veldig fornøyd med skivene så langt.

Skal sies at jeg ikke har kjørt mer enn 20-30 mil med dem foreløpig.

Fikk en god pris av Per-Herbjørn på Blankbil.no, så du får sende en mail til han og høre hvilken pris det er på skiver til din bil.

Er veldig fornøyd at jeg etter lang tids leting klarte å finne en GTI i fargen United Grey.

Mange som er svarte, hvite og røde i dette landet her, og de er kule de også, men ville ha en farge som ikke er så vanlig på en GTI.

Skrevet

Endelig er bilen tilbake igjen fra lakkering.. =)

CIMG0012.jpg

CIMG0011.jpg

CIMG0005.jpg

CIMG0004.jpg

CIMG0003.jpg

CIMG0007.jpg

De har gjort et godt stykke arbeid på denne bilen.

Men er litt mindre misfornøyd på den bilen som er 24 ganger så stor.

Litt venstre lykt ligger ikke jevnt med fangeren lenger:

CIMG0051.jpg

Høyre siden, som er slik det skal være:

CIMG0050.jpg

Og er masse lakkstøv på hele skjermen. Har lagt maskeringstape ved siden av de støvkornene jeg fant for å illustrere mengden:

CIMG0053.jpg

Sliter med å få tatt bilder av skadene, men dette bildet illustrerer ihvertfall litt hva jeg snakker om:

CIMG0042.jpg

Er også noen rare merker på skjermen, ser ut som om noen har polert med kanten av paden fordi begge merkene går rett over en "skade" i lakken.

CIMG0054.jpg

CIMG0055.jpg

Til informasjon så har bilen vært inne 2 ganger nå siden jeg ikke godtok jobben første gang.

Er det bare jeg som er pirkete? En må vel kunne forvente at en skjerm og frontfanger blir lakkert opp igjen uten massevis av småfeil i lakken?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det skal ikke se sånn ut når et lakkverksted med respekt for seg selv har lakkert. Send den tilbake igjen.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Christoffer H
Skrevet

Du skal forvente deg et resultat uten masse småfeil, ja!

• DCN Poeng 1
Skrevet

Takk for tilbakemeldingene, fikk nettopp en telefon fra kundemottaker på lakkeringsverkstedet og jeg har avtalt å komme tilbake igjen med bilen imorgen og da skal jeg få diskutere med lakkereren også slik at vi alle blir enige om hvilket krav jeg setter til arbeidet.

Litt kjedelig å måtte levere tilbake bilen for tredje gang, men forhåpentligvis er det verdt det til slutt.

Jeg får bygge videre på modellbilen min mens jeg venter. :)

Skrevet

Da er bilen levert inn for tredje gang, håper det blir bra denne gangen.

Heldigvis er kundemottaker helt enig med meg og at det ikke er gjort et godt nok arbeid.

Skrevet

Man betaler såpass mye for lakkering at det skulle bare mangle at det ser bra ut. Jeg skal ha bilen inn for å fjerne noe rust i hjulbuen, og kommer til å være ultra kritisk på akkurat dette. Er det ikke godt nok, vel - så fiks !

Skrevet

Har hentet bilen igjen etter lakkering idag. :)

Foreløpig ser det bra ut, er bortreist til uti neste uke, så skal få tatt en skikkelig undersøkelse med skikkelig lys da.

Skrevet

irriterende at de kan si seg fornøyd med det arbeidet som har blitt utført her , stå på stein og ikke gi deg før du er fornøyd :thumbup:

• 3 weeks later...
Skrevet

Sommerens/høstens/vinterens prosjekt har fått litt fortgang i de siste dagene.

Planen var å fjerne all lakk på de originale 17" GTI felgene og pulverlakkere dem.

Disse hadde blitt lakkert sorte av forrige eier av bilen, og absolutt hele felgen er lakkert.

Både innsiden og utsiden og overalt er lakkert, så planen om å pulverlakkere ble lagt på is, siden det ville blitt et helt sykt prosjekt å fjerne all lakken.

Neste steg var å bygge glassblåsekabinett i garasjen til en kompis, og dette er nesten ferdig.

I sommer prøvde jeg å bruke Duxola for å få tatt det verste, men dette funket ingenting.

Prøvde igjen nå i høst, og denne gangen tok Duxolaen littegrann. Men siden det er så mange lag lakk, så har det blitt mange lag med Duxola, og skraping med plastskraper innimellom lagene.

For to dager siden var dette status etter mye Duxola, skraping og høytrykkspyling:

IMG138.jpg

IMG139.jpg

IMG140.jpg

Og igår fikk vi gjort litt mer arbeid med Duxola og til slutt sliping for hånd og elektrisk multisliper:

Vi fikk slipt på to felger, så to gjenstår før det blir fyller, grunner og lakk på alle 4.

Den til venstre er pusset på:

IMG141.jpg

IMG142.jpg

Pusset:

IMG143.jpg

Ikke pusset:

IMG144.jpg

Nye Nokian Hakka R ligger klart, så forhåpentligvis er felgene klare innen en drøy uke.

Gjenstår altså grovpussing på to felger, og finpussing på alle 4 før det er tid for lakk.

Dersom noe har tips til pussing, grunning, lakkering etc så er det bare å komme med gode tips.

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Da har vi fått gjort litt mer med felgene.

Gårsdagens innsats var å pusse enda mer på felgene og legge et lag med primer for å sjekke etter ujevnheter.

Det viste seg at det trengs litt mer jobbing før et nytt lag med primer skal på.

Slik så felgene ut etter enda en kvelds jobbing med dem:

IMG146.jpg

IMG147.jpg

IMG148.jpg

Begynner å nærme seg noe nå, så satser på at de er ferdig lakkerte og med nye dekk på iløpet av en uke.

**Beklager rot med dobbelt med bilder i posten, når jeg prøver å redigere posten så klarer jeg ikke å bruke "Full editor" slik at jeg kan slette vedleggene.**

post-361-0-51957700-1323182708_thumb.jpg

post-361-0-14441300-1323182748_thumb.jpg

post-361-0-42304600-1323182758_thumb.jpg

Endret av Stein86
Anders_Aa
Skrevet

Du er på god vei til et bra resultat. Gleder meg til å se ferdig resultat ;)

Skrevet

Og etter nok en kveld begynner vi å nærme oss noe.. :)

Pusset ned og lakkerte innsiden av felgen først, men skal ikke avsløre helt enda hva vi gjorde når vi lakkerte dette.

Før vi begynte på fremsiden av felgen så det slik ut:

Brukte aluprimer før vi lakkerte.

IMG149.jpg

IMG150.jpg

Etter første strøk med farge på fremsiden av felgen:

IMG151.jpg

IMG152.jpg

Etter at vi var ferdige med farge på både innsiden og utsiden av felgen

IMG155.jpg

IMG156.jpg

IMG157.jpg

Fikk lagt noen lag med klarlakk på fremsiden av felgen, men gjenstår fortsatt klarlakk på innsiden før vi kan slenge på lakk.

Og mens vi venter mellom lagene fikk vi lagt litt ny farge på noen andre felger som lå i garasjen.

Rart hvor mye litt farge kan gjøre med en felg:

Før:

IMG153.jpg

Etter:

IMG154.jpg

Skrevet

spennende å følge med p, begynner å komme seg nå ja =) og den andre felgen der, du verden så mye finere uten sort på da

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Skrevet

Er egentlig ganske artig å pusse opp felger, selv om det er ganske frustrerende til tider.

Og en lærer masse underveis, f. eks så har jeg nå lært hvor viktig skikkelig grunnarbeid er.

Trodde vi var veldig grundige, men når lakken var lagt på fant vi noen gamle synder der det burde vært pusset bedre.

Men men, går nok bedre neste gang, og det er jo tross alt bare vinterfelger.

Gleder meg til å få felgene og nye dekk på bilen nå.

Men er litt spent på hvor fremtredende den grønne fargen på innsiden kommer til å bli når jeg får felgen på bilen.. :unsure:

Er enig i at de Dotz felgene ble veldig mye finere med den nye fargen.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jøss, Dotz-felgen gikk jo fra stygg til tøff på et øyeblikk! Godt jobbet :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

kunne jo nesten ha vurdert den felgen om den ble levert i grått.......

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Christoffer
Skrevet

For et par år siden syntes jeg den felgen var tøff original, men så ble jeg voksen og nå ble den kule igjen ved hjelp av deg :P

Skrevet

Har alltid hatet de der Dotz felgene, men ble noe helt annet med den nye fargen, skikkelig tøffe :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår