Volvoespen

Maskinpolering- trenger hjelp!

Har akuratt gått til innkjøp av ein ny poleringsmaskin fra Makita. Har aldri polert med maskin før og har nokon spørsmål?

Når bilen er ny vaska og klar til polering, skal eg da gni poleringa inn med maskinen? Ta det av med maskinen? eller gjøre begge deler og bare bytte pad imellom??

Og vis eg skal påføre den med maskinen, hvilke hastighet bruker eg? Og skal eg fukte paden litt i vann først? og påføre polishen på paden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

titt litt på disse her om du er fersk på roterende

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=308

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=34

Ang spørsmål:

Du bruker maskinen til å legge på/jobbe produktet på lakken, til å fjerne det benytter du mikrofiber fra feks meguiars eller scandicshine

Hastigheter er avhengig av hvilken produkt du bruker. men du kan funket paden med en spray av enten vann eller en quickdetailer.

er du ny mht dette, husk at roterende IKKE skal benyttes sammen med produkter ment for hånd, da kan du lage hologrammer etc på lakken din og det er ikke så voldsomt morro..

Les litt i guidene, ellers er det bare å spørre....:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har akuratt gått til innkjøp av ein ny poleringsmaskin fra Makita. Har aldri polert med maskin før og har nokon spørsmål?

Når bilen er ny vaska og klar til polering, skal eg da gni poleringa inn med maskinen? Ta det av med maskinen? eller gjøre begge deler og bare bytte pad imellom??

Og vis eg skal påføre den med maskinen, hvilke hastighet bruker eg? Og skal eg fukte paden litt i vann først? og påføre polishen på paden?

Øv deg gjerne på en bil som ikke meget kostbar.....:) Ellers står det ofte anbefalt hastighet på produktene. Kjøp deg etpar puter av bra kvalitet og en borrelåsbakplate samt rubbing/polish for maskinbruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive