Gå til innhold

Den aller beste anti-holokomboen?


Anaxyd

Recommended Posts

Nå som sommeren drar seg til, tenkte jeg å rette opp mine feil fra i fjor med korrigeringa. Klarte nemlig å lage en del holos som jeg sleit med å fjerne. Brukte ull og S03+, Bygde meg gradvis opp i finhet med scholl oransj og s30 osv, helt til jeg tok grønn og blå uber med s30. Tok siste steg med vanvittig lite press, noe som funket greit nok, men klarte ikke å ta alt.

Så i år skal nye produkter handles inn. Føler jeg trenger S17 og S40 samt flere puter slik at jeg har litt flere komboer å leke med. Men problemet ligger i å finne den beste komboen. Etter hva jeg har skjønt er dette veldig individuelt etter lakk, men det må da finnes en universiell standard?

Er det Scholl oransj og S30 som er best, eller finnes det andre komboer mange har suksess med? Håper på litt hjelp, da jeg holdte på å gå på veggen i fjor med å lete frem komboer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som du selv nevner så er det ingen fasit på dette, men jeg har somregel klart meg bra med S30 og orange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanligvis ultrafina og blå pad, men på noen biler må jeg på med DA og enda finere pads. Den "beste" jeg har funnet er svart hexlogic pad. Fungerte ok der ultrafina og blå pad lagde microswirls via DA.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright! Men det aller siste passet med det fineste komboen, anbefales det å kjøre meeeeget lett trykk?

Har hørt S17 + Scholl blå er en fin kombo til å ta holos også, stemmer dette? (Står vel på Scandicshine mener jeg)

3M serien kan jeg også ta en titt på ja, gøy å prøve noe nytt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Skal bestille en polish neste gang jeg skal kjøpe snaks fra Shinearama, denne skal være rå til vanskelig lakk:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=GTE-P2-500

Har lest mye godt om den, men skal ikke se bort i fra at M205 er fortsatt min favoritt når det kommer til finishing :)

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=189339

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kikket litt på den serien der. Ser spennende ut.

Edit:

Forøvrig så har jeg god erfaring med 3M UFSE + Blå pad sammen med DA + Orange Scholl og S30 på DA.

Endret av Tomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Trodde jeg fant gullet her med Sort Scholl + A15, men nei, spøkelser av den.

Holofjerning da ble Meguiars DA masin + Swissvax Cleaner Fluid Pro (Scholl s40) og da ble det bra.. For min del så er jeg ikke så heftig bevandret innefor en del nytt, så har lett for å nappe til meg DA maskin når jeg ser holoene kommer.. Og der har DA + CFP vist seg å være bra saker (sammen med Meguiars gul soft buff 2.0)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hmsilset

for de som har holdt på lenge er vel ikke DA ett must å ha.Jeg føler det er greit å ha uansett.Kan konsentrere meg om å ta rds og swirls på en bil i 4-12 timer uten å tenke holos.Flex DA,Sholl S40 og oranga sholl pad har fiksa hologrammene nesten altid på 30min :) Bruker den på nivå3.Føler den er effektiv og trygg for pad og lakk når jeg kjører sakte over hvert panel.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

for de som har holdt på lenge er vel ikke DA ett must å ha.

Nja, det er mye tricky lakk ute og går om dagen gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er mye tricky lakk ute og går om dagen gitt..

What he said.

Jeg bruker nesten mer tid med DA i år enn i fjor. Holder på med en opplakkert 03 A4 i solid sort nå. MF lager skikkelige grove riper på den, ekstremt varmeømfintlig lakk.

Hadde jeg ikke hatt DA ville jeg nok ligget i dusjen i fosterstilling allerede gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Fosterstilling i dusjen kan være koselig det også :)

Du tørker av når panelet har kjølt seg litt da? Eller prøver du å blåse det av? Om du prøver å blåse det av setter jeg pris på en film over mms :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tørker av når panelet har kjølt seg litt da? Eller prøver du å blåse det av? Om du prøver å blåse det av setter jeg pris på en film over mms :D

Jess, jeg tar nå to paneler, tørker av ett, to paneler, tørker av ett. Og det blir greit resultat av det. Men jeg stusset noe alvorlig i starten, virket ikke som om jeg fikk fjernet riper i det hele tatt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...