Playmoon

Fjerning av veimaling på ulakkert plast

Har begynt å gå over alle lytene fra forrige eier, og en av de mer vanskelige utfordringene er å fjerne veimaling fra ulakkerte plastflater, både nedre del av bakskjerm, kanalene og innerskjermerene.

Etter å ha lagt om til sommerhjul, med en grundig vask med Prickbort og skumlanse, gikk jeg på med "turbodyse". Den tok en del, men mye satt såpass godt at jeg valgte å skrape bort med en kniv (ja da...). Denne fremgangsmåten kan jeg ikke bruke på fangere og kanaler. Har noen vært borti lignende - og har tips til å fjerne dritten?

Tok bilder av innerskjermen, men etter å ha sett på de skjønner jeg mine begrensninger som fotograf... kan forsøke å få til et bilde av flekkene på fangeren i morgen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay fungerer bra på lakk ihverthall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 Scrape gently to remove as much of the paint as you can. Hold the blade flush with the plastic surface to avoid scratching it.

2 Pour rubbing alcohol over the remaining paint. The alcohol will come out of the bottle quickly, so be careful or it may spill over areas where you don't want it.

3 Rub the paint with paper towels. If the paint does not transfer to the paper towel, add more rubbing alcohol to the spot and wait 5 to 10 minutes. Add more rubbing alcohol whenever it dries (it evaporates quickly) and change to a clean section of paper towel after every swipe over the paint.

4 Pour warm water and liquid dish washing detergent on a sponge. Scrub the area to remove remaining paint and alcohol from the plastic.

5 Dry the plastic with a lint-free cloth.

Liker å være litt internasjonal....... :)

Eller er det copy paste?

:D

Aner ikke om dette er fjerning fra ru plast eller glatt plast, men kan være en måte som funker.

Test det uansett på et lite synlig sted først så du ikke missfarger plasten din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay fungerer bra på lakk ihverthall..

Det kan jeg driste meg til.

1 Scrape gently to remove as much of the paint as you can. Hold the blade flush with the plastic surface to avoid scratching it.

2 Pour rubbing alcohol over the remaining paint. The alcohol will come out of the bottle quickly, so be careful or it may spill over areas where you don't want it.

3 Rub the paint with paper towels. If the paint does not transfer to the paper towel, add more rubbing alcohol to the spot and wait 5 to 10 minutes. Add more rubbing alcohol whenever it dries (it evaporates quickly) and change to a clean section of paper towel after every swipe over the paint.

4 Pour warm water and liquid dish washing detergent on a sponge. Scrub the area to remove remaining paint and alcohol from the plastic.

5 Dry the plastic with a lint-free cloth.

Liker å være litt internasjonal....... :)

Eller er det copy paste?

:D

Aner ikke om dette er fjerning fra ru plast eller glatt plast, men kan være en måte som funker.

Test det uansett på et lite synlig sted først så du ikke missfarger plasten din.

Det er ru plast. Får rote gjennom kjellern etter sterke saker med dødningehode i løpet av dagen.

Takk for forslag - svært rask service, mine herrer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte med at jeg joinet våre venner fra Plata - satte meg så ned med en flaske rødsprit, en god neve polergarn - og satte i gang med å gnikke... Turte ikke bruke noe hardere enn tommelneglene, men det gikk faktisk bort.

veimalingsflekker.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte med at jeg joinet våre venner fra Plata - satte meg så ned med en flaske rødsprit, en god neve polergarn - og satte i gang med å gnikke... Turte ikke bruke noe hardere enn tommelneglene, men det gikk faktisk bort.

veimalingsflekker.jpg

Flyr du høyt og lavt nå da? Ikke noe er som en god dag med litt kraftige kjemikalier...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyr du høyt og lavt nå da? Ikke noe er som en god dag med litt kraftige kjemikalier...

Is it a bird? Is it a plane?

Noe vil si at maske er å foretrekke... men jeg tror på naturmetoder, og fyller nå på med ethanol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive