SK901

Pads til Flex 3401

Hei,

jeg trenger rådgiving angående innkjøp av diverse pads til DA. Har en Flex 3401 jeg hovedsaklig skal bruke på sorte biler (mulig silver metallic) - men i første omgang sorte, om det har noe å si. Alt er forøvrig tysk.

Plata på maskinen måler ca 140 mm.

Foreløpig innkjøpsliste:

Scholl S17

Scholl S40

Megs Ultimate Compound

Scholl orange, svart og blå (145 eller 170mm?)

Er det noe jeg har glemt her, eller noe som kunne vært bedre? Har mye swirls og noe rds som må vekk. Akkuratt nå er bilen grusom i solskinnet...

Er forøvrig noe usikker på fremgangsmåten.

Scholl S17 brukes etter vask (altså, etter clay etc etc) til riper og S40 for å få frem shine i lakken? Jeg har Megs step 1 (deep paint cleaner), er det noe poeng å bruke denne?

Jeg ser også Scholl IKKE anbefaler s17 med svart pad, noe jeg har lest flere bruker... innspill her?

Tusen takk for gode råd. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder sort pad og s17 så mener jeg å huske at noen anbefalte som en one step på swirls.

Du har 2 valg.Kjøpe S03 gold og gul sholl pad eller kjøre mange ganger 2-ørten ganger over hele bilen med s17 og de padene du nevner du har/skal ha. Sistnevnte produkter er grei om du ikke har mye erfaring og ikke vil brenne lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde utgangspunktet tenkt å kjøpe S03 Gold med gul scholl, men i følge Scholls egen guide er ikke dette anbefalt med DA?

Ref. http://www.schollconcepts.com/en/professionals_paintfinish_matrix.html

Edit.

Jeg var også av den oppfatning at S17 med grov pad var i stand til å ta livet av en del swirls... :huh:

Ikke lett dette!

Endret av Bjerha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde utgangspunktet tenkt å kjøpe S03 Gold med gul scholl, men i følge Scholls egen guide er ikke dette anbefalt med DA?

Ref. http://www.schollconcepts.com/en/professionals_paintfinish_matrix.html

Edit.

Jeg var også av den oppfatning at S17 med grov pad var i stand til å ta livet av en del swirls... :huh:

Ikke lett dette!

DA ja.Unnskyld, er ikke helt med altid ;) Det er jo ganske trygt. Jeg er ikke sånn veldig erfaren, men kan si hva jeg ville gjort.S17 og orangeSholl bør ta en del swirls og dempe litt rds/riper om du jobber sakte bortover.Trinn 4 og ca 3 cm pr. sekund bør korrigere litt og samtidig gi veldig lite varme. Du vil aldri få fasiten på hva som fungerer 100% her med DA, men jeg håper du kan få til ett bra resultat med denne oppskriften.Kan ikke alle padene og grovheten jeg, men ett hakk grovere enn orange ville kanskje vært bra.Blå??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har brukt uber pads med flex DA

Er gul, oransje og grønn eg har brukt. (ca 150mm)

Midlene eg har brukt, er Scholl S03, S17 og S30.

Er det hard lakk, må du iallefall fram med S03 og grov pad med DA

Du kan sjekke bilpleieloggen min. Der har eg brukt DA på ein bil.

Har og testet roterende med S17 og oransje uber. Dette tok ikkje alt av vaskestriper. So på den bilen må eg nok litt grovare til verks. (sølvfarga Volvo S60 som antagligt har litt hard lakk og som nok ikke er maskinpolert før)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA ja.Unnskyld, er ikke helt med altid ;) Det er jo ganske trygt. Jeg er ikke sånn veldig erfaren, men kan si hva jeg ville gjort.S17 og orangeSholl bør ta en del swirls og dempe litt rds/riper om du jobber sakte bortover.Trinn 4 og ca 3 cm pr. sekund bør korrigere litt og samtidig gi veldig lite varme. Du vil aldri få fasiten på hva som fungerer 100% her med DA, men jeg håper du kan få til ett bra resultat med denne oppskriften.Kan ikke alle padene og grovheten jeg, men ett hakk grovere enn orange ville kanskje vært bra.Blå??

Liten korrigering.

S03 Gold kan fint brukes med DA, men ikke S03. :)

Midlene eg har brukt, er Scholl S03, S17 og S30.

Er det hard lakk, må du iallefall fram med S03 og grov pad med DA

Med andre ord; S03 med blå pad for best cut? Evt. S17 med blå Scholl pad?

Foreløpig innkjøpsliste.

- Scholl S03 Gold

- Scholl S17

- Scholl S30

- Megs Ultimate Compund

Scholl pads

- Blå

- Orange

- Svart

Megs pads

- W8006 og W8207 (Gule - til Ultimate Compund)

Er dette en Go Go? Klør i fingrene, har lyst å prøve maskinen innen neste helg. :)

Endret av Bjerha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S03 går også fint.Men blir kanskje holo selv med DA :) Har en s&s tråd på Toyota rav4 der jeg brukte DA :) Tok mange riper og dempa mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott. Da bestiller jeg dette i løpet av kvelden! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive