Cyberdog

Stell av hvit AVIS Rent-A-500

Mens jeg venter på at Abarthen min skal bli levert fra Tyskland har jeg leid meg en Hvit Fiat 500, og den var selvsagt ikke holdt etter min standard når det gjelder ren og blank bil. Jeg har levd med bilen i nesten 1 måned nå og når godværet kom orket jeg ikke mer... Den måtte strammes litt opp. Etter å ha prøvd å vaske over den på selvvask fant jeg fort ut at den hadde en del inngrodd skit som jeg ikke kom til å få vekk samt null beskyttelse. OCD er en fin ting så skjærtorsdag ga jeg den en økt med 1 grundig vask, ett stegs polering og 2lag Jetseal 109... Blir i alle fall levert fra meg finere enn jeg fikk den denne her..

Fikk ikke tatt noen før bilder, men gikk rett på og dynket bilen i Prickbort mens hjulene fikk Bilberry felgrens. Bilberry ble hjulpet av diverse børster og bilen skumlagt med en blanding av Snowfoam og Chemical Guys Citrus Wash and Gloss. Dette løsnet på både synlig og usynlig skit. Bilen så ganske hvit ut før jeg begynte og nabobarna spurte hvorfor jeg skulle vaske den... De skjønte det etter at skummet ble lagt på :)

Det rant av litt ja..

IMG_0190.jpg

IMG_0188.jpg

IMG_0186.jpg

IMG_0184.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0193.jpg

IMG_0191.jpg

IMG_0192.jpg

Bilen ble så spylt ren, og skumlagt en gang til med samme blanding og vasket med 2 gritguard bøtter og microfiber vaskehanske. I bøtta var det en sterk blanding CG Citrus Wash & Gloss

Det ble også tatt godt i alle døråpninger og en kjapp motorvask.

Etter å ha spylt bilen ren ble den tørket med Chemical Guys Wolly Mammoth tørkehåndkle (min nye favoritt)

Litt Swissvax Clay med ONR som Claylube ble brukt på sidepanelene og det var en del jernstøv som hadde lagt seg på lakken og rustet som måtte bøte med livet.

Jeg teipet så opp på utsatte steder med 3M blå teip og satte i gang med DAS-6 DA'en. Jeg brukte Menzerna sin hvite grove pute med Menzerna Final Finish da jeg følte det tok litt og jeg slapp å gå over 2 ganger. Siden dette tross alt er en leiebil så gadd jeg ikke gå for mer en ca 50% swirl fjerning, men ønsket i alle fall å rense lakken og få opp glansen før jeg la på LSP.

Etter et par timer med maskinen ble bilen dynket i en blanding av isopropanol og batterivann og tørket av.

Et par bilder av ferdig polert bil:

IMG_0196.jpg

IMG_0195.jpg

IMG_0194.jpg

Deretter gikk jeg over bilen med DA maskinen og Chemical Guys Jetseal 109 på Menzernas gule finishing pute. Dette ble buffet av med Swissvax sin blå poleringsklut og fikk herde i 20 minutter før jeg gjentok prosessen.

Noen biler av ferdig bil:

IMG_0199.jpg

P4222273.jpg

P4222272.jpg

P4222270.jpg

P4222269.jpg

P4222268.jpg

Var en del rare blikk når jeg sa det var en leiebil jeg holdt på med til forbipasserende jeg snakket med. Men nå er nå i alle fall bilen til å leve med frem til jeg kan ta den helt ut på nybilpreppen av 500 Abarth esseessen jeg får i juni.

Endret av Cyberdog
8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle bare mangle!  :P Sikkert ikke ofte dem får igjen biler som ser bedre ut etter låning  :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha :D Liker stilen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft :P kjenner den følelsen selv. Vasket faktisk en bil jeg lånte i 2 timer fra forhandleren for å prøvekjøre den..

Endret av mighty82
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobba Kenneth B) Vi liker blanke og fine 500, selv om de er leiebiler :lol: Cred er gitt B)

Ps den skulle fått litt Scuderia da :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er en heldiggris som venter en Abarth-utgave av den lille snasne bilen der! Elsker Fiat 500 og en stylet utgave er helt rått! Noe å se frem til å kjøre rundt i på sommeren :) Ble blank og fin den leiebilen der også!

Btw: Hva la du på som LSP?

Endret av Michael
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobba Kenneth B) Vi liker blanke og fine 500, selv om de er leiebiler :lol: Cred er gitt B)

Ps den skulle fått litt Scuderia da :lol:

Jeg er tom for Scuderia :shocking2: , og jeg ofrer ikke Concorso på en leiebil.. ;)

Du er en heldiggris som venter en Abarth-utgave av den lille snasne bilen der! Elsker Fiat 500 og en stylet utgave er helt rått! Noe å se frem til å kjøre rundt i på sommeren :) Ble blank og fin den leiebilen der også!

Btw: Hva la du på som LSP?

Ja gleder meg vilt til det :). Les mer i Denne tråden.

Jeg la 2 lag Chemical Guys Jetseal 109 som LSP.

C

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft :P kjenner den følelsen selv. Vasket faktisk en bil jeg lånte i 2 timer fra forhandleren for å prøvekjøre den..

:thumbup::rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive