strukt

Shine ny bil, produkter?

Hentet en splitter ny sort - met Peugeot 5008 for en to måneder siden. Det ble en slik bil da vi fikk en unge til på kjøpet når vi skulle ha vårt andre barn ;). Tre unger i en BMW 5-Serie E39 er ikke noen hit akkurat ... Selv om denne bilen er nødvendig i den fase vi er i nå skal den bli godt tatt vare på!

Jeg har vasket den omtrent en gang i uken. For hånd selvsagt med washing mitt og shampoo.

Nå vil jeg legge på voks men er usikker hva jeg skal kjøpe for produkter.

Jeg har følgende:

Bøtte

Shampoo

Washing mitt

Prickbort

Felgbørste

Ser for meg at jeg trenger dette:

Clay

Voks

Mikrofiberduker

Tror ikke jeg trenger å polere en såpass ny bil? Har jo funnet mye forskjellig clay, voks og greier når jeg har sjekket diverse nettbutikker men er usikker på hva jeg skal ha? Hjeelp og god påske :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en lakkrens som er av samme merke som voksen du velger, lakken trenger en rens uansett og det hjelper på heften at flatene er 100% rene før voks.

Husk også at clay kan lage merker, det fjerner du ofte med en lakkrens.

Autoglym sin HD cleanse + HD voks funger feks knall sammen, men det er jye bra der ute, Swissvax er også knallsaker..

Velkommen hit og gratulerer med ny bil også:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig rekkefølge og et Swissvax Entry Kit er gode saker det

Bare husk at det ikke er noe der som korrigerer lakken - da må du f.eks skaffe deg en DA-maskin og Meguiars Ultimate Compound (som kommer inn etter claying, men før Cleaner Fluid og voks). Du kan da skippe lakkrens-punktet.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Entry pakke fra Swissvax er god den, der får du det du trenger til et bra bilhold.. Eneste i pakka som kan vøre litt jobb er Cleaner Fluid, men så lenge du bruker LITE produkt og en mikrofiberklut til å fjerne den med så er det ikke så mye pes... Cleaner Fluid kan også legges på med en DA maskin om du ønsker det... soft pad/finishing pad fungerer da...

1. Prickbort + Vask m. Shampo

2. Claying

3. Lakkrens

4. Voks

Riktig den der, avspyling etter prickbort før vask regner jeg med du er obs på, samme gjelder det å tørke etter vask/clay..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda jeg spyler av etter påføring av prickbort. Har lite lyst til å dra sand og skitt over lakken når jeg vasker. :)

Da må jeg bare finne en brukbar clay så kan jeg sette igang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke clay kan du også bruke prickbort etter vask med en mikrofiber/mitt/svamp

Da sprayer du bare Prickbort over panelene med asfaltrestene på, lar det stå i noen minutter (ikke la det tørke) og så vasker du over med en våt mikrofiber.. fjerner en del det også. Husk å vaske over etterpå med såpevann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg bestilt Swissvax Entry Collection med Onyx Voks og Bilt-Hamber Auto Clay Soft.

Håper på et brukbart resultat!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fortsetter litt på den tråden om det er greit.

Bare husk at det ikke er noe der som korrigerer lakken - da må du f.eks skaffe deg en DA-maskin og Meguiars Ultimate Compound (som kommer inn etter claying, men før Cleaner Fluid og voks). Du kan da skippe lakkrens-punktet.

Har Swiss Vax noe i masterkitet som korrigerer lakken? ev. andre produkter?

Og hva vil det i praksis si å korrigere lakk, det er "kun" fjerning av striper/swirls? Jeg har en hvit bil, vil det da være noe å korrigere?

Og... jeg tror ikke jeg skal starte med en maskin, hva bør jeg da bruke for hånd?

Endret av tessem
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv en 2005 hvit bil, den har masse jeg skal korrigere bort. Det å korrigere vil si at du fjerner litt klarlakk, man sliper klarlakken ned på nivå med de ripene man vil fjerne.

Ikke farlig å begynne med maskin, du kan for eksempel begynne med en DA maskin, som ikke er noe hokus pokus.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive