Gå til innhold
jvaule

Kamera

Kamera, hvilket velger dere  

17 medlemmer har stemt

1. 1. Kameraer

• D300
      1
    • EOS 40D
      4
    • D80
      4
    • EOS 450d
      8

Recommended Posts

jvaule    0
jvaule

Hvilket kamera ville dere kjøpt til all slags bruk

objektiver til canon som er blitt vudert er #

Canon 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM Lens

# Canon 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM Lens

er disse noe bra?

Endret av jvaule

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jvaule    0
jvaule

kan legge til at jeg får 40D og 300D for ca 7000,- med to meget bra linser, alt er nytt med kvittering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cruiser1    0
cruiser1

Hei,

valget av optikk er veldig avhengig av hva man skal fotografere og i hvilket lys og ikke minst hvor mye penger man skal bruke. Ved kjøp av fotoutstyr er det fort gjort å bruke tusenvis av kroner på hus og optikk, men det er nok lurere å investere i skikkelig optikk og kanskje ett litt billigere hus.

Generelt så synes jeg en lystyrke på 4 er for dårlig til bilder innendørs og i litt dårlig lys, men utendørs i godt lys fungerer det bra. På 300 mm blir det fort bevegelsesuskarphet med 5,6. Men lyssterke objektiver koster, så det blir som sagt et spørsmål om hvor mye man skal bruke og hva man skal ta bilder av.

Titt på foto.no - der ligger det massevis av tråder ang. valg av både hus og optikk.

Lykke til med valget.

Endret av cruiser1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Ja optikk er kostbare saker i lengden det, er jo som bilpleie det, alltid noe som funker bedre på en annen måte..

Har 2 linser her selv, Canon macro linse og Sigma 70-300 til kameraet, men det frister med flere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cruiser1    0
cruiser1

Ja, det koster MYE. Skal ikke gå i detaljer på hva som er i fotobagen min, men jeg har kjøpt litt utstyr etterhvert.

Min erfaring er at det kun er i spesielle situasjoner man har ett reelt behov for speilrefleks.

Jeg er generelt friluftsinteressert og har mange ganger gått glipp av gode bilder fordi det er så mye pes å ta av seg sekk, grave i pulk etc etter speilrefleksen med riktig optikk så jeg kjøpte meg et bra kompaktkamera i vår. Canon powershot G9 med muligheter for å overstyre lukker og blender. Dette kameraet kan jeg bruke til 95 % av de tingene jeg skal ta bilder av i tillegg til at det er lett å ta med seg, slik at det faktisk blir tatt bilder!

Og til dere som ikke har oppdaget det ennå: Makrofunksjonen på moderne kompaktkameraer er helt rå! Nå kan alle ta makrobilder som tidligere var forbeholdt speilrefleks med makrooptikk!

Har noen kamerater som er flinkere og enda mere ivrig på fotografering enn meg og de har samme erfaring. De har tatt flere bilder som har havnet på forsider og reklameplakater med kompaktkamera. Så til dere som er sugen på fotoutstyr: Vurder reelt behov for speilrefleks. Det er kjekt å ha ett kamera med masse muligheter, men som oftest så kjører man på full auto med en eller annen eksponeringskompensasjon og det får man på de fleste kompaktkameraer.

Men for all del, skal ikke ta fra noen gleden med å kjøpe litt stæsj :rolleyes: Det er en god følelse å gå ut av fotobutikken med ett proffobjektiv i bæreposen B)

Endret av cruiser1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jvaule    0
jvaule

nå ble det et nikon d300 med 18-200mm VR objektiv til 7420,.- kr

Så tror helt ærlig at det var et meget bra kjøp ;)

Har selv et canon ixus 870is og er meget fornøyd med det, dette kommer nok fremdeles til å være det kameraet som jeg bruker mest, og til bilder når jeg er på tur.

Speilrefleksen skal bli brukt til å ta spesielle bilder med, f.eks av bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Evo4life    0
Evo4life
nå ble det et nikon d300 med 18-200mm VR objektiv til 7420,.- kr

Så tror helt ærlig at det var et meget bra kjøp ;)

Har selv et canon ixus 870is og er meget fornøyd med det, dette kommer nok fremdeles til å være det kameraet som jeg bruker mest, og til bilder når jeg er på tur.

Speilrefleksen skal bli brukt til å ta spesielle bilder med, f.eks av bilen :)

7420,- for begge deler inkl.mva??? tyvgods eller? ;) Huset koster veilendende 12k og linsen 5k inkl.mva.

Mvh

Endret av Evo4life

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig