Bjerknez

Spørsmål om Iron-X

Har lest litt om Iron-X og ser at denne tar partikler som hverken Prickbort og Surfex HD ikke greier, og dermed så lurer jeg på om Iron-X da kun bør brukes når det er ekstra ille?

Siden det koster 990,- for 5L med Iron-X (kjøper kun gallons her i gården av slikt) så er jo ikke akkurat dette noe man dynker bilen i hver gang man skal vaske?

Finnes det noen videoer av denne i bruk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg søkte på youtube, men jeg søkte på "IronX" og da fikk jeg ikke opp mer enn to-tre videoer. Men burde kanskje søkt annerledes.

Ser ut til at asfaltflekker løser seg opp på samme måte som dem gjør med P21S?

Er jo tross alt nesten dobbelt så dyr som P21S... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt det at man burde bruke iron x når det er på det værste og når du eventuelt har tenkt til å polere og legge på voks igjen, den tar vel mye av voksen?

tror ikke at man trenger å bruke den hver gang litt med tanke på at ting som pigg støv, asfalt flekker osv tar litt tid før det fester seg så mye at man ikke kan bruke den vanlige avfettinga. Iværtfall sånn jeg tenker om det :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt det at man burde bruke iron x når det er på det værste og når du eventuelt har tenkt til å polere og legge på voks igjen, den tar vel mye av voksen?

tror ikke at man trenger å bruke den hver gang litt med tanke på at ting som pigg støv, asfalt flekker osv tar litt tid før det fester seg så mye at man ikke kan bruke den vanlige avfettinga. Iværtfall sånn jeg tenker om det :-)

Okay...

For da er jo ikke Iron-X noen direkte konkurrent med produkter som Prickbort/Surfex og kan i den forbindelse prises høyere.

Det at man også "slipper" å bruke denne som vanlig avfetting, så forsvares også prisargumentet.

I see :)

Kanskje et produkt man bør vurdere B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker iværtfall sånn på meg at når en tror bilen er ren, etter vask og spruter på iron x så trekker den ut den siste dritten som er igjen, fikk iværtfall den følelsen når jeg prøvde de på felgene :-)har ikke prøvd på lakk enda, men skal bli artig å se :-) kan være greit å kjøp en 5 liter når man først skal kjøpe den, tror man har den ganske lenge.

Fikk også den følelsen at man ikke trenger dynke bilen inn med med denne , tror den gjør samme jobb uansett om du tar mye eller lite av produktet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort og Surfex er ikke i samme klasse som ironX. Prickbort og Surfex er avfetting som fjerner møkk, frafikkfilm og asfaltflekker. IronX tar ikke noe av det, men fjerner heller piggstøvet som fester seg i løpet av vinteren. ( det som ser ut som krokanis)

Synes det kommer godt frem Her....

Etter å ha hatt hvit bil en vinter så ve jeg godt hva piggstøv er. Du som har sort bil, har sikkert endel du også, men det synes ikke så godt på lakken..

Hvis du skal finne en konkurent til IronX, så vil det være clay. Men da, IronX er mye snillere mot lakken, da du fjerner piggstøvet uten mekanisk berøring av lakken...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info pus :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med Iron-X på felger som er høyglanspolerte ? Ser det står på kanna at det ikke er noe særlig på krom..

Da jeg er lite bevandret i fagfeltet metall, legeringer, og denslags er jeg litt usikker på om det er så lurt å bruke iron-x på Thomason TN4 felgene mine..

De har felter hvor aluminiumen er høyglanspolert.

På baksiden ..altså inn mot navet er aluminiumen svartlakkert.. så det blir vanskelig å teste på et lite synlig området også.

Lurer også på dette. Har BBS LM replica felger gull senter, krom med klarlakk ytterst, hvor det er skader litt rundt om i klarlakken, vil det skade krommen under med IronX?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive