Hirobofly

Sandblåst lakk......

Hmmmm, skal ikke være enkelt å holde lakken på en Opel i passe stand i disse dager. :(

Sist fredag så blåste det noe sinnsykt her i Horten, opp i 24m/s i kastene ved havna og da føyk det MYE grus og dritt rundt i luften. Spesielt mellom byggningene på jobben med veldig turbulent og alt rusk fra bakken løftes opp.

Og idag da jeg fikk vaska over bilen, så oppdaga jeg noe som ikke er akkurat morro:

Hele bilen er sandblåst på venstresiden!

IMG_1237.jpg

Alle de hvite/grå prikkene er hakk.

Usikker på om de er nedi grunningen, men hele siden på bilen kjennes ru..... :unsure:

Også kromlistene ved vinduet har fått merker/sandblåst.

Sanda som lå på bakken er stråsand som er brukt i vinter, av den typen knust stein. Disse er jo skarpe som fy.

Vanlig sand er jo rund og dermed mye "snillere".

Noen som har vært borti lignende?

Må vel prøve på en våtslip og se om det kan forbedres kanskje.......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask og clay og så korrigering bør testes først, om det ikke hjelper så kan du vurdere våtslip.. Det hjelper nok med bare korrigering/polering tipper jeg.

Men ja, det blåste voldsomt her også, mye sand og dritt i lufta

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der er kjip :(

Men, du får nok bort mye av det med våtsliping og polering . Trur nok ikke de prikkene er grunning du ser, men hakk i klarlakken ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg håper også at det kun er hakk i klarlakken.

Dem er skumle de kornene fra knust stein som det ofte strøs med. -Men hadde på ingen måte trodd at de skulle klare å lage sånne hakk i lakk altså. :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er utrolig hvor mye den jævla vinden gjør ! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror mye av det skal gå bort med en runde polish. Har tatt en del biler som har vært "sandblåst" på nedre paneler pga sand og grus som spruter fra hjulene. Der har den "prikkete" overflaten gått bort i allefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, høres lovende og greit ut!!! B)

Blir nok et par runder med stadig grovere combo for å se om man får vekk dette ja. -Hehe, får nok brukt hele serien til 3M her ja. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, høres lovende og greit ut!!! B)

Blir nok et par runder med stadig grovere combo for å se om man får vekk dette ja. -Hehe, får nok brukt hele serien til 3M her ja. :D

Gå over med grønn 3m så tror jeg det blir bra jeg :) iallefall om hakkene kun er i klarlakken, noe jeg tror de er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive