John-A

Kan lakk skadene reddes(Riper)

Jeg kjøpte med en bmw 323 i august i fjor bilen har grei historikk ,men det er noen skader i lakken :( og som de fleste er strøken bil drømmen det jeg lurer på er hvor mye av dette blir borte vis jeg leverer den til en erfaren bil behandler og eventuelt hvem anbefaler dere..ønsker også et ca pris overslag for utvendig shine for og få vekk dette bilen har noe svirls og vaske riper + de på vedlagt bilder :)

ønsker er permanent fjerning ved sliping eller lignende ikke en fyller som kun varer en sommer.

holder til 2100 Skarnes ligger mellom jessheim og kongsvinger ,men kan reise rimelig langt vis de har lokaler og rykte :)

img2695j.jpg

img2687x.jpg

img2688bq.jpg

img2689ng.jpg

img27000.jpg

img2690y.jpg

img2691k.jpg

img2693z.jpg

img2694s.jpg

img2698fz.jpg

img26999.jpg

img27000.jpg

Endret av John-A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bør være greit å ordne opp i.

Er en fordel å vite hvor i landet du holder til, før vi kan annbefale noen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bør være greit å ordne opp i.

Er en fordel å vite hvor i landet du holder til, før vi kan annbefale noen.

Det er altid noe man glemmer^^

holder til 2100 Skarnes ligger mellom jessheim og kongsvinger

la ved bilder av alle skadene i øverste post :)

men reiser bortimot over hele østlande vis det er noen som kan garantere og få vekk de ripene :P

Endret av John-A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er jo ingen ting. Sjekk denne som jeg tok i høst, det er vel samme fargen

Vil si at denne var ett par hakk værre enn din :)

_MG_8875.JPG

Og resultatet ble slik:

_MG_8935.JPG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Odøling kan ikke kjøre rundt i ripete bil :) Burde gå greit å bli kvitt det der ja - mellom 12-18 timers jobb vil jeg anta. Kjenner ikke til noe DCN-folk på Skærnes, men i / på Våler / Elverum / Hamar / Kløfta / Lillestrøm / Oslo finnes det mange dyktige folk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er jo ingen ting. Sjekk denne som jeg tok i høst, det er vel samme fargen

Vil si at denne var ett par hakk værre enn din :)

_MG_8875.JPG

Og resultatet ble slik:

_MG_8935.JPG

nja er rimelig full av vaske riper , noen av de på bilde er en del dypere..se om jeg klare og få til noen bilder som gir intrykk for det

flere bilder

post-2706-0-23686600-1302370329_thumb.jp

post-2706-0-43359700-1302370332_thumb.jp

post-2706-0-26753600-1302370335_thumb.jp

post-2706-0-00558300-1302370339_thumb.jp

Endret av John-A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nok gå greit, mange av de ripene man ser på bildene du allerede har lagt ut skal nok kunne fjernes. Du finner flere bilder i linken i signaturen min, det jeg la ut over var bare ett eksempel fra denne bilen. Men om de dypeste blir 100% usynelig eller ikke finner man ikke ut før man har prøvd å polere de bort. Du får si ifra hvis du er interessert i å ta turen til Oslo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med jeg har fått delevis bekreftet det kan fjernet kan vell denne tråden flyttes til "Jobb ønskes utført"

ønsker er permanent fjerning ved sliping eller lignende ikke en fyller som kun varer en sommer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er meg bekjent ingen på forumet her som bruker produkter som fyller ripene, det går i ordentlige slipende midler for å permanent fjerne ripene.. Så det du burde bekymre deg for er hvor du skal levere bilen og hva slags voks du ønsker ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er meg bekjent ingen på forumet her som bruker produkter som fyller ripene, det går i ordentlige slipende midler for å permanent fjerne ripene.. Så det du burde bekymre deg for er hvor du skal levere bilen og hva slags voks du ønsker ;)

Hvordan voks ønsker jeg og bruke på en slik bil...er rimelig ny da det kommer til en real poering :unsure: og hvor har jeg sagt i hedemark,akershus,oslo østfold funker også men ungås helst vill gjærne også få poleringen innen 30 april.

og ønsket ikke og tråkke på noens tær an fyller og sliping :)

Endret av John-A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du ønsker en voks som holder lenge. Evt en sealer/lakkforsegling (syntetisk voks). Hvis du blir lett påviket av placebo effekten så kan du også velge en beauty voks som koster flere titusen kroner boksen :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du ønsker en voks som holder lenge. Evt en sealer/lakkforsegling (syntetisk voks). Hvis du er lettpåvirkelig av placebo effekten så kan du også velge en beauty voks som koster flere titusen kroner boksen :)

har satt en pris på ca 3500 for utvendig shine og får den prisen så det blir det nok ikke en super voks men ja ønsker et bra resultat og noe som kan vedlike holdes :)

vet ikke helt om det er i minste laget av pris men...

Endret av John-A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok kjøpe deg en voks eller sealer selv sånn at du kan vedlikeholde beskyttelsen på bilen utover. Det som legges på bilen når den blir detailet vil som regel holde 4-8 mnd alt ettersom hva som blir brukt. De fleste bruker nok noe av god kvalitet. Budsjettet ditt er helt greit for den type jobb. Det blir ikke så høy timesbetaling på oss detailere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å finne frem noen bilder som viser noe lignende....

En sort X3 jeg tok.....

IMG_7184-1.jpg

fjerning av DYPE riper...

Før…

IMG_6566.jpg

Underveis

IMG_6641.jpg

Etter

IMG_6681.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive