Lillith

Dr. Wax

Noen her som har erfaring med Dr. wax? De holder til i Sandnes.

De skryter på seg at de har produkter som er mye bedre enn teflon(ikke at jeg helt vet hva teflon har på bilen å gjøre) Og at det er 5års garanti. Det koster 5 -7000kr og det er gratis oppshining vært år. Det de brukte skulle være så mye bedre enn di tech også.

Synes det er litt mye å betale for noe jeg ikke finner noe om på nettet.

Og skader slike ting lakken i det lange løp?

Må bare beklage, jeg er helt noob når det gjelder stell av bil. Har alltid bare hatt bruksbiler som har vart fra eu til eu. :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det fem års garanti på spør jeg.. Kommer du tilbake etter 4 år f.eks og sier du ikke er fornøyd, da er det lett for dem å si at det er du som har f.eks brukt feil vaskemetode osv. Dr. Wax er navnet på firmaet eller? har du navn på produktet de bruker? Og hvis legger de på samme behandling hvert år, da holder jo ikke produktet lengre enn tefcar osv.

Produktet skader sikkert ikke lakken i seg selv, men får ikke lakken pleie i løpet av fem år pga. de "lurer" (sikkert ikke helt rett ord men..) noen, da tar nok lakken "skade" av det. Mange firmaer som lover folk 3-7 års vedlikeholdsfri lakk, til og med ved bruk av avfetning.. Det tror ikke jeg på. Hadde lakken min vært i toppstand i fem år gjennom alle årstidene, da hadde jeg vel omtrent droppa voksen!

Foresten.. Er det noen her som kan konkludere med holdbarhet på lakkforsegling av di-tech, tc nano, tefcar osv?

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dr. Wax er firma navnet. Kan ikke huske hva de brukte, fikk bare beskjed om at det skulle være mye bedre enn di-tech.

Fikk beskjed av en kammerat om at det var ikke noe vits i å bruke lakkforsegler på en bil som skulle gå som taxi. Det eneste som man trengte da var å vaske den veldig ofte, huske å ikke alltid bruke avfetting og genereelt stelle veldig bra med bilen. Måtte minimum vokse, polere eller noe sånt, husker ikke helt rekkeføgen av ting, 2 ganger i året, og helst spyle den hver dag siden den stortsett vil bli kjørt 12-18 timer i døgnet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taxi ja... Som sagt er jeg litt usikker på det med langtidsbehandling av lakk, men har jo prøvd NanoLotus jeg nå, ligger post under produkter. En flaske koster rundt 400kr og da har du produkt leeenge.. Den skal gi en lang holdbarhet (kan ikke si det sikkert enda, men det får vi se på). Gjør du/dere det selv en det jo en del penger å spare på det. Si du renser lakken med en god avfetning, polerer den med Autoglym Super Resin Polish og legger på ett lag med f.eks NanoLotus en gang i halvåret (kansje også bare en gang i året), da sparer du mye penger.. Det spørs liksom hva du er ute etter. Men en god vask en gang i blant (vask for hånd uten svamp, men washmitt) er å anbefale. Vaskeautomater med børster og sånn automatisk vaskeanlegg er ikke bra mener "vi" (hvis jeg får lov til å si det) her inne på forumet.

Lett forklart; klarer og gidder du litt selv, så får du nok en meget bra resultat selv, og du kan spare en god del penger :)

I kveld kommer det nok noen mer fornuftige svar fra andre også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med at den går som taxi er jo at man i en by der taxiene går hele døgnet ikke har tid til håndvask hver dag. Bilene blir jo ofte spylt av i hvert fall en gang om dagen, og det burde jo å holde å ta en vask en gang i uken eller noe.

Hvis man skulle håndvasket bilen hver dag går man glipp av endel penger etterhvert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, håndvask en gang pr uke og spyle den hver dag hvis været er greit. Er bilen bra beskyttet da, blir jo bilen pen bare ved spyling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så lenge bilen holdes ren og så fri for dritt som mulig vil jo også lakken (i taxi-tilfeller) holde seg bedre. Fulle passasjerer som gnir seg inntil skitten bil kan fort bli stygt.

Så, konklusjon, ja til forsegling selv et par ganger i året, daglig avspyling og ukentlig (eller mer) vask. ^^

Endret av fredrikrb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver med Taxi selv og personlig polerer jeg bilen hver 2.mnd da holder det å spyle av den hver dag og en real handvask 1.gang i uka der jeg også bruker hurtigvoks(PLS spray wax)

Jeg bruker veldig lite avfettning på sommeren(max 1-2.gang i mnd) og prøver å begrense meg om vinteren også da holder bilen seg pen i lakken til neste gang det skal byttes bil :D

om vinteren lønner det seg å ta en maskinvask en gang iblandt dog uten børster men med underspyling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, underspyling er greit, men det som er problemet med bare spyling er det veitstøvet.. Det er det kjipe med å ikke bruke en form for svamp!

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk behandla bilen min hos DR. wax på sandnes for snaut 4 uker siden, jeg valgte å bruke swissvax shield, di gjorde en bra jobb med å få bort småriper og noe som lignet lakkstøv men som eks stavanger bilpleie ikke klarte å fjerne. Har ikke tro på langtids beskyttelse av lakken, blir jo mye slitasje på lakken i eks sprutsonen fra hjula når lakken blir slitt er nokk også produktet borte.

Har nå bestemt meg for å lære å gjøre dette selv, har ikke opparbeidet så mye erfaring med den nye typen bilpleie produkter ennå, blir dyrt i lengden å levere inn bilen til rens og voks, og personalet oppfordret meg til å fortsette å vokse selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
det som er problemet med bare spyling er det veitstøvet.. Det er det kjipe med å ikke bruke en form for svamp!

Bruker et sitrusbasert vaskemiddel som jeg tynner veldig ut og legger på før jeg spyler,dette løser opp veistøvet og bilen er skinnende ren etterpå.

Jeg ser på de bilene som ikke ser voks så veldig ofte har en grå hinne etter vask...dete er ikke jeg plaget med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste jeg ikke! tækker ;) lærer noe nytt hele tiden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på å gjøre det selv :) Kaster ikke bort så mye penger på noe man kan gjøre hjemme. Vi har tid til å spyle av bilen hver dag, men ikke alltid ved arbeidsdagens slutt.

Takker for svar :) Godt å kunne spørre noen når man ikke har anelse selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik liten pumpekanne( ca 1,5l) som jeg blander sitrus på,denne har jeg i bagasjerommet slik at det bare er å svinge innom et vaskeanlegg,spraye på stoffet å spyle av...tar 15min max og det har man tid til ;)

Er jo tross alt litt yrkesstolthet inne i bildet når man har en ren og pen bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir litt glad, jeg, når jeg ser taxier som blir tatt vare på.

Går en litt kul ny type Opel Zafira her i byen. 18", senk (tror jeg), og litt småstæsj. Han har også byttet ut pæren i taxilampen med LEDs, så det lyser nærmere fargetemperaturen på xenonlysene i nærlysene. Festlig sak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo tross alt arbeidsplassen min så selvfølgelig må det se bra ut(selv om enkelte syns jeg blir litt panisk når det kommer til renhold)

men jeg koser meg når de samme kommer å forteller at de ble trekt X kr på innbytteprisen for riper bulker og generelt dårlig lakk mens min bil rygges rett inn i ustillingshallen uten engang å være innom bilklargjøreren før videresalg :P

Har faktist vurdert å bytte ut pæra i taxilyset med Dioder jeg også samt xenonmatch i tåkelysene.

Endret av Odd-Helge
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde prøve dioder i taxilyset. Ser unektelig rimelig kult ut. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive