Gå til innhold
Brynjar

Pusse opp - hvor sparer jeg mest?

Recommended Posts

Brynjar    1 477
Brynjar

Har gått til innkjøp av hus som i første omgang skal pusses opp for en halv million. Mange av dere har sikkert vært gjennom dette før og jeg tar veldig gjerne i mot tips på hvor det er smart å handle. Totalleverandører som Montér, maxbo, byggmax osv er interessante. Hva er mulig å få ut av rabatter der? Det er i hovedsak snakk om trematerialer, dører, vindu, betong, festemateriell osv.

Sålen til garasje støpes i løpet av våren:-)

Tips mottas med takk:-)

Brynjar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bompi    7
Bompi

Det skal være mulig å få et anbud på materiale. prisene kan du bruke til å prute andre steder også :) Håper det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Lag deg en detaljert plan over hva du skal gjøre.Ta med deg den rundt og hent inn priser.Hva du trenger i detaljer vet de som jobber hos byggevarehusene.Da er det bare og sammenligne hva de har fått med seg og hva som står på bunnlinja som avgjør.

Husker ikke helt men det er en side som heter www.mittanbud.no som du se på.

PS. det kan lønne seg og vente til over påsek da de fleste kjører ned prisene for sesongen ;)

Endret av Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Du kan også søke byggekonto hos de forskjellige kjedene, da får du rabatter etter hvor mye du tror du kommer til å bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    234
Swissvax / Dag

Det er ofte gode rabatter å hente på å melde seg inn i boligbyggerlag, Huseierenes Landsforening, etc. Ellers så er vel det aller beste å ha en kompis som driver håndverkerfirma og som har firmakonto - og få handle gjennom han.. Byggmax ligger jo godt til i prisleie i utgangspunktet så vet ikke hvilke avtaler de har..

Gratulerer med hus forresten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

Dra ned til nermeste byggmakker(brobekk eller ski?) og fortell en av selgerne hva slags planer du har for huset og at du vil ha best mulig pris så derfor drar du irundt å hører hva slags avtaler du kan få. Han kommer til å foreslå en byggekonto med rabattavtale da vil du mest sannsylig få mellom 10 og 20% rabatt på enkelte byggevarer og utstyr, pluss at du kan få faktura en gang i mnd med 45 dagers rente fri betalingsfrist.

Det kan lønne seg å handle alt på en plass da du evt kan få mer rabatt ved større innkjøp.

Jeg anbefaler byggmakker da jeg selv jobber i denne kjeden i en butikk lenger nord, og vet at kunnskapen innadd i kjeden er ganske høy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Mitt inntrykk er at man ofte får bedre rabatter hvis man får mest mulig med på en enkelt ordre, enn hva man får med å ha en byggekonto med rabatter og kjøpe litt av og til. Så hvis du skal ha mesteparten så og si samtidig så ville jeg tatt med liste med alt og spurt etter pris. Du vil sannsynligvis få samme rabatt på byggekontoen etterpå uansett, når de vet allerede vet du har handlet for en del tidligere. Så etter hoved handelen kan du gå å handle det du har glemt/får behov for med en grei rabatt. Husk at det ofte er "tilleggsproduktene" det er mest å hente på i form av rabatter, så disse bør være med hvis du skriver opp liste med alt du trenger. Og ikke se deg blind på rabatter, det er jo faktisk prisen du betaler som gjelder. Sammenlign priser og ikke rabatter :)

Jeg tror du ender billigst opp med å undersøke og få ned alt det du trenger på papir, for så å gå innom flere plasser og hente inn tilbud. Er ofte greit å slo seg til ro med en selger du føler du kommer godt overens med, da du lettere kan få gode avtaler på pris, levering eller hva det måtte være senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 039
_Makki_

Jeg pusset opp (eller kanskje totalt renovert) hele leiligheten på 72m2 som jeg leier ut nå. Til å begynne med så skulle jeg bare ta kjøkken og bad. Fant ut underveis at jeg skal ta ALT. Total makeover. Det som ble gjørt:

- flyttet på noen vegger, bygd ekstra soverom

- nye vegger + isolering

- nytt gulv samt varmekabler

- nytt kjøkken

- nytt større bad

- fliser på kjøkkengulv og over kjøkkenbenk

- flislagt bad og vaskerom + varmekabler

- nye vinduer, 6 stk

- nye dører

- tapet på vegg

- nytt elektroanlegg

- ny rørinstallasjon - rør-i-rør

Total for alt kom jeg vel på ca 280000kr.

Tingen er å gjøre MEST mulig selv. Det meste var hentet fra utlandet - Sverige og Polen. Tror bare takplater og skruer var kjøpt i Norge, samt trematerialer på Coopbygg og Maxbo.

Og bilder før og etter har jeg, masse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Takker for gode tips så langt:-) Mye som skal gjøres selv, men noe bortsatt arbeid slipper jeg ikke unna.

Fin den anbudsgeneratoren du linket til Espen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

jeg sparte mye på å sjekke priser rundt på listverk.... samme listen varierte fra 18kr/mtr til 49kr/mtr.... byggmakker med vestborabatt billigst mot obsbygg dyrest.

det går mange mange meter så penger løper fort der...

gipsplater koster 89/stk eller 69/stk om du kjøper de på pall (50stk)

... bare noen tips...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig