Gå til innhold
AutoPetter

Billig felgrens

Recommended Posts

AutoPetter    0
AutoPetter

Hvor kan man få tak i billig felgrens? Gjerne 5L kanner i Telemark.

Evnt nettsider? Billigere å kjøpe fra utlandet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Tja... felgrens er mye kraftigere. Hadde ikke forsøkt engang å prøve f.eks. Espuma Wheel Cleaner på lakken... Avfetting er ja... avfetting. Tar fett, oljer og (litt avhengig av type avfetting) også litt asfalt og salt. Flegrens går hard på bremsestøv, asfalt og slike ting som gjerne sitter nesten innbrent på felgen.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Hadde ikke forsøkt engang å prøve f.eks. Espuma Wheel Cleaner på lakken...

Brukte den til å fjerne mose på en rød SS-lakk fra 80-tallet. :) Bilen hadde stått under ei furu i etpar år og nedfallet gjorde at det hadde begynt å gro mose på taket, lik den svarte som har en tendens til å vokse på utemøbler i plast?

Fungerte fint det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AutoPetter    0
AutoPetter

Har kikket på Bilberry Wheel Clean. Denne fungerer vel fint? Blir muligens bestilling for 2stk så frakta blir litt billigere :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Har kikket på Bilberry Wheel Clean. Denne fungerer vel fint? Blir muligens bestilling for 2stk så frakta blir litt billigere :lol:

Den har fått mye skryt! Har akkurat mottat 1L fra Shinearama som jeg ikke har rukket å teste enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Brukte den til å fjerne mose på en rød SS-lakk fra 80-tallet. :) Bilen hadde stått under ei furu i etpar år og nedfallet gjorde at det hadde begynt å gro mose på taket, lik den svarte som har en tendens til å vokse på utemøbler i plast?

Fungerte fint det. :)

Hehe, okay. Men ikke som ukentlig avfetting / pre-wash ihvertfall. Jeg dynket ikke potta til mc'n i bensin og tente på hver gang jeg skulle rense den heller - men det funket fjell den gangen den var potte-tett (*hirr-hirr*)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Denne bruker jeg ikke til annet enn vedlikeholdsvask da jeg ikke synes den er så kraftig.

Prøv heller P21s, eller Espumaen som blir anbefalt, sistnevnte har jeg ikke testet selv men den vant Halvard sin felgrenstest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Hehe, okay. Men ikke som ukentlig avfetting / pre-wash ihvertfall. Jeg dynket ikke potta til mc'n i bensin og tente på hver gang jeg skulle rense den heller - men det funket fjell den gangen den var potte-tett (*hirr-hirr*)

Haha, helt enig. :)

Jeg fikk litt Bilberry engang, brukte den i 1:4 og den fungerte også veldig bra. Lukter mye bedre enn Espuma men ikke fullt så drøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Om du har tenkt på å kjøpe 2 stk bilberry, ville jeg kanskje tenkt på å handlet fra f.eks shinearama. Tror en 5l koster ca 250 også er det ca 70kr i frakt. Det er jo egentlig moms men vet ikke hvordan det er når du skriver ddp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AutoPetter    0
AutoPetter

Om du har tenkt på å kjøpe 2 stk bilberry, ville jeg kanskje tenkt på å handlet fra f.eks shinearama. Tror en 5l koster ca 250 også er det ca 70kr i frakt. Det er jo egentlig moms men vet ikke hvordan det er når du skriver ddp.

Har kikket på shinerama, men der får jeg ikke opp "Norge" under shipping. Dette er for 5L kanner, Jeg får opp "Norge" når jeg setter inn 1L kanner. Går når jeg taster inn 5stk 1L kanner og prisen blir da 450kr med frakt. Da kan jeg like godt bestille fra scandicshine å støtte Norge :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Hmmm, merkelig... Vet ikke hvorfor du ikke kan velge 5l, kan jo sende dem en mail? Det er jo greit å handle i norge også, prismessig er det vel billigst fra england, men kan jo få gode rabatter etc i norge også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AutoPetter    0
AutoPetter

Hmmm, merkelig... Vet ikke hvorfor du ikke kan velge 5l, kan jo sende dem en mail? Det er jo greit å handle i norge også, prismessig er det vel billigst fra england, men kan jo få gode rabatter etc i norge også..

Har sendt dem en mail nå. Ser det er samme pris på 5L Bilberry fra Scandicshine og 5L Espsuma fra Blankbil. Hvem er best?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Espauma er nok best da. Men Scholl Rim7 fra Scandicshine er meget god. Veldig lik P21S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Jeg bruker Bilberry som "finvask" her og, syns heller ikke den er spes. kraftig. Ser kul ut tough.

Men prøv Ferobet Rustvask om du har skitt som virkelig sitter. Denne bruker jeg på vår-shinen, etterfulgt at bilberry. Men OBS OBS OBS, ikke la den rustvasken stå for lenge på felgene....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Wolf's chemicals Brake Duster er en ganske rimelig felgrens som fungerer bra.

Koster 110kr. pr. liter i Norge, fåes kun i 1 litersflasker foreløpig, men kommer i 5 literskanner i løpet av våren/sommeren.

Ligger noen bilder i slutten av denne tråden Wolf's

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Wolf's chemicals Brake Duster er en ganske rimelig felgrens som fungerer bra.

Koster 110kr. pr. liter i Norge, fåes kun i 1 litersflasker foreløpig, men kommer i 5 literskanner i løpet av våren/sommeren.

Ligger noen bilder i slutten av denne tråden Wolf's

Hvor får man kjøpt dette?

Du som er importør/selger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Hvor får man kjøpt dette?

Du som er importør/selger?

Er jeg som importerer dette ja.

Det er en som har lagt ut link til nettbutikken i den tråden jeg linker til.

Har ikke fått endelig svar på om jeg får registrere firmakonto på forumet her så vet ikke om jeg kan legge ut link til butikken selv.

Endret av remiandre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig