Larsern05

Gode råd til behandling av Allroad

Jeg har akkurat kjøpt meg en brukt Audi Allroad. Fire år gammel og 80K på meteret. Briliantsort ellerno.

Fin langt i fra, men langtifra fin.

Bilen ble behandlet med Ditec (ja jeg har skjønt at det ordet er som å banne i kjærka her) da den var ny, men ikke fulgt opp med dette senere.

Jeg vil nå legge basisen for et enkelt bilhold videre for meg selv. Jeg har verken tid eller kompetanse for å gi lakk etc. den oppgraderingen den trenger.

Jeg trenger derfor råd til hvem/hva/hvor jeg får noen til å få lakken så bra som mulig slik at jeg enkelt kan holde bilen pen fremover.

- Bør jeg levere bilen igjen til Ditec?

- Er det andre firmaer som er å foretrekke som gjør en god jobb, bruker riktig utstyr og produkter og som ikke koster skjorta?

- Er det noen på dette forumet som tar på seg slike jobber?

Jeg har lest litt om (og blitt anbefalt) Brynjar&Bernhard. Det ser jo ut til at de kan utrette mirakler. Gjør de jobber der de bruker (vesentlig) mindre tid enn 80 timer på en bil?

Gode råd mottas med takk!

Jeg holder til i Oslo (Nordstrand).

Lars

Endret av Larsern05
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til?

Er mange her på forumet som tar på seg jobber på interiør og eksteriør, og holder til ca i hele norge :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste jobbene folk gjør tar nok langt mindre enn 80 timer. Typisk er vel 10-30 timer alt ettersom hva som skal gjøres og størrelse på bilen osv. Men selvfølgelig viser man jo ofte frem de mest ekstreme jobbene når man skal lage show and shines :)

Vil tro det er mange gode detailere her inne som kan gjøre en god jobb på bilen din. Når den tidkrevende korreksjonen er gjort kan du lett vedlikeholde og beskytte den selv ved å legge voks eller sealer en gang i blandt, som er en enkel jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er flere i Oslo området her som polerer. Du kan jo gjerne legge ut litt bilder av bilen og hva du ønsker å få gjort. Hvis du leverer bilen til ny Ditech behandling gjør de ingenting (som oftest) med ripene i lakken. De legger bare ny forsegling. Hvis du ønsker at bilen skal bli blank og like fin som ny så leverer du den til en av oss som kan korrigere hele bilen og få bort disse ripene. Med ett godt lag voks på går vaskingen i løpet av sommeren som en lek og som sagt over så trenger du bare å vedlikeholde ved å legge voks en gang i blandt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Larsen,

Kan svare for både Bernhard og meg selv.. Vi gjør jobber som er vesentlig mindre enn 80 timer.. Gjennomsnittet ligger på mellom 15-25 timer.

mvh B

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En avlevering av bilen din til magi-folka på Ås (Bernhard, Brynjar m.fl), AndreasL (sinsen detailing crew), Petter, hc_tk, meg (Rykkinn) eller noen andre her inne vil nok få deg til først å bli veldig glad (bilen blir lekker igjen) samtidig som at du blir bitt av detailing-basillen på alvor :)

15-25 timer er vanlig ja - det er kun i de mest ekstreme tilfellene at man tipper 30-40 timer. En "enkel" 1-stegs jobb bruker å ta minst 10 timer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive