Øyvindgk

Enig i denne handlelista?

Hallo alle sammen...

Har vært her inne siden desember og lest mye!:) Må jo da presentere meg litt, for jeg blir ikke borte herfra med det første. Synes forumet og folk her inne virker veldig hyggelig og fått så mye informasjon at jeg like godt valgte å bli vip medlem, fant ingen ulemper med det;)

Vokste jo opp med fattern som tok fram turtle wax boksen til 100,-, bøtte som han brukte til alt, svamper som han reiv av gamle skumgummimadrasser, zalo. Til poleringen brukte han meg og brodern fra vi var 8 år for å ta av poleringa og da brukte vi rester av gamle t skjorter og dynetrekk! Hehe....

Alltid vært interessert i en blank bil, men aldri vært klar over bredden der ute. Brukt autoglym til nå, og har jo fungert ok. Men skal nå bruke noen lapper på utstyr, og trenger litt hjelp for å bekrefte om lista er god nok:)

Ting jeg har:

Karcher k7400 med foam cannon

Karcher støvsuger med et bilsett

Flex 3401

Masse MF

Masse børster til felger, eksos og interiør

Skal kjøpes inn:

Vask:

Prickbort avfetting

Karcher super foam( denne synes jeg er veldig god)

MG nxt såpe

Clay settet til MG

Rubbing/polering( dette er viktigst å få bekreftelse på)

MG 105

MG 205

MG 7

MG 21

Annet

Quik wax

MG skinn conditioner

MG cockpit spray

Er dette en god start? Dette vil jo balle seg på etterhvert som årene går, men tenker på om dette er en god start

Takker for alle gode svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig greit ut dette :) Jeg ville kanskje byttet ut megs 21 med 20 da denne har bedre holdbarhet. Pads tilhørende polish/rubbing regner jeg med at du har tenkt på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Synes det er tøft at foreldre setter ungene til å gjøre vaske og poleringsjobben, så der har du fått masse nyttig lærdom :)

Så om det viktigste.Jeg kan ikke så mye om annet en sholl polerings/rubbingprodukter.Mg har også mye bra har jeg hørt/lest, men ikke i forhold til sholl.Jeg har ofte tenkt når jeg maskinpolerer med grove produkt at:

det kan da ikke finnes stort bedre produkter til dette??Hvorfor prøve noe annet? Vel, svaret får du senere i denne tråden, for jeg har som sagt varer kun fra sholl til maskinpolering ;) Bakplate på maskina er også viktig.Jeg fikk det aldri skikkelig til før jeg kjøpte en med skum mellom plast og borrelås.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet :-) jeg ville sett litt på scholl serien også når det gjelder polering, dem har en fin start pakke med 500ml istedenfor 1liter, med so3 gold s17 og s40 til rundt 600kr hos scandicshine.

ellers ville jeg kjøpt no felg rens. Da er p21 et godt alternativ, og den får du kjøpt hos autobahn bilpleie. Lukter dritt.. Men god som gull hehe

har du feks tenkt på no voks?

En annen avfetting som er bra er surfex hd

ellers har du en god liste og det vil nok balle seg på med mer produkter etterhvert som dagene går ;) hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en bra liste. Jeg har lest her inne at mange mener at Meg NXT såpen du har valgt er ganske tøff mot voksen/sealeren din, så ved "sommervask" ville jeg kanskje anbefalt en annen en. Har sett at Dodo og Meg Wash & Wax fungerer bra på dette området :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar:)

Må innrømme at jeg har svidd av maaange tusen nå. Men ser på det som en investering. Da får jeg tatt min og konebilen og blir god på det etterhvert:)

Skal ta skodaen om en uke og prøver på å lage en tråd om jobben så får vi se!:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet :-) jeg ville sett litt på scholl serien også når det gjelder polering, dem har en fin start pakke med 500ml istedenfor 1liter, med so3 gold s17 og s40 til rundt 600kr hos scandicshine.

ellers ville jeg kjøpt no felg rens. Da er p21 et godt alternativ, og den får du kjøpt hos autobahn bilpleie. Lukter dritt.. Men god som gull hehe

har du feks tenkt på no voks?

En annen avfetting som er bra er surfex hd

ellers har du en god liste og det vil nok balle seg på med mer produkter etterhvert som dagene går ;) hehe

Hei,

hvor inne hos SS ligger den startpakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer til å bli fornøyd med Meguiars, fint å jobbe med. Har samme Flex selv og kan trygt anbefale den, kjøp deg gjerne en liten bakplate også så du kan bruke små pads til trange steder og mindre korrigeringsjobber. Mangler pads på lista di men Meguiars sine er gode, du bør også sjekke ut Scholl og Über.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive