TobiasW

Produkter til matter

Hva anbefaler folk til finishprodukt på gummimatter? Jeg liker å få en litt glossy shine, uten at de skal bli alt for glatte.

Hva anbefaler dere til finish på stoff/velour-matter etter at de er vasket med Meg APC? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har jeg brukt SV Pneu, om man bare tørker av godt etterpå blir de heller ikke så veldig glatte. Jeg bruker matt type som gir mattene ett vått inntrykk.

Filtmatter kan du imprignere med enten NanoLotus sin tekstilforsegling eller Chemical Guys sin Fabric Guard.

Dette hjelpe kun til å gjøre vedlikeholdet lettere og ingenting på finish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

303 Aerospace Protectant på gummimatter. Bare å spraye på, så er jobben gjort! Buffing trengs som oftest ikke, bare å la det trekke inn. På mine matter har det holdt lengst med denne. Tidligere har jeg brukt CG Silk Shine og Scoll Purple 9000.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også brukt pneu ved flere anledninger, dette gir et veldig bra resultat som varer.

Det blir ikke glatt selv om du ikke "buffer" av, jeg bare sprayer på og jobber det rundt med pneu kosten og lar det tørke.

Eks på bruk.. FØR og Etter...

IMG_5181.jpg

IMG_5239.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastmatter vasker jeg med Bilt Hamber Surfex HD eller Amazing Roll off, da ser de bra ut etterpå.. noe glans legger jeg ofte ikke på da jeg syntes de kan bli litt glatte innimellom

Tekstilmatter bruker jeg Mimo rensemaskin/green clean på og nanolotus teksil/skinn forsegling eller CG fabric guard..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumber denne, særlig mtp. at det snart er tid for å hente frem gummimattene igjen, dessverre. Har til nå vasket med Surfex 1:5, skrubbet og spylt. Som gummifornyer har jeg brukt VP Protectant 1:4 og Meguiar's Silicone Free Dressing, men er ikke helt fornøyd enda. Synes SV Pneu blir litt for kostbar å legge på hvilken som helst bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke så mye SV Pneu i slengen om man er flink med kosten, så det unner jeg mattene mine. Men så er ikke mine biler "hvilke som helst", de er jo mine :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker plastmatter med Meguiars APC og en børste, hvis ikke mattene er steingamle blir de sorte og fine etterpå. Har aldri brukt noe produkter på gummimatter, da det blir fort glatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes fortsatt Pneu duger fint her, er jo ikke rare mengdene man bruker uansett :)

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes jeg får best resultat med vannbaserte vinylfornyere på gummimatter, da det ikke blir så glatt som silikonbaserte produkter. CG Silk Shine og så buffe lett av synes jeg duger fint. :thumbup: Meguiars Hyper Dressing kan også brukes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker også pneu matt og er fornøyd med det.

IMG_5360_1024x683.jpg

IMG_5361_1024x683.jpg

IMG_5364_1024x683.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke mattene blir glatte uansett hva jeg bruker på de, er jo så grove i strukturen de fleste matter uansett.

Har i det siste brukt CG VRP-dressing. Surfex, Espuma Revolution Wheel Cleaner eller Amazing Roll Off er helt suverene på alt av gummi og plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også brukt pneu ved flere anledninger, dette gir et veldig bra resultat som varer.

Det blir ikke glatt selv om du ikke "buffer" av, jeg bare sprayer på og jobber det rundt med pneu kosten og lar det tørke.

Eks på bruk.. FØR og Etter...

IMG_5181.jpg

IMG_5239.jpg

wow..det ble lekkert.takk for tipset :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tekstilmatter bruker jeg Mimo rensemaskin/green clean på og nanolotus teksil/skinn forsegling eller CG fabric guard..

Hvor mye Fabric Clean blander du ut i Mimo'n? Evt. hvor sterkt blander du i en 500 ml flaske med vann? Tenkte teste på stoffmattene mine idag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wow..det ble lekkert.takk for tipset :thumbup:

Må si meg enig denne. Testa Pneu på gummimattene i Galant'en sjæl, og det ble smud!

Ren og behandlet matte vs. ren matte:

IMG_4190.jpg

:thumbup:

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Dr S

Husker ikke helt hva jeg blanda her, men tror jeg var på 1:4 eller noe sånt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I selve beholderen til Mimo eller brukte du sprayer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprayer + børste og så vann på mimon..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive